beetje moeite doen voor een gibson moet natuurlijk wel kunnen^^ alhoewel, makkelijk is altijd leuker :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janpetrarca
Printable View
beetje moeite doen voor een gibson moet natuurlijk wel kunnen^^ alhoewel, makkelijk is altijd leuker :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janpetrarca
Dan moeten we toch allemaal aan een duesy!
[orpheo-mode]
Of je koopt gewoon een Warmoth!
[/orpheo-mode]
Wat me opvalt van al die nieuwe Gibson dealers is dat ze in eens allemaal rare kleuren en modellen hebben.
vast niet zelf uit gezocht
Ik heb t topic nog eens doorgelezen en ik vind het ronduit belachelijk. Laten ze zich bezig houden met het bouwen van kwalitatieve gitaren. Dat lijkt me een beter plan.
Waar halen ze t lef vandaan om zich te bemoeien met wat er in de winkel staat. What's next? Bepalen ze dan ook wat er verder mag staan in de winkel?
Nee de gibsons mogen niet naast die en die gitaren staan want dat is niet goed voor het imago..
Stiekum hoop ik dat ze de plank gigantisch misslaan en weer even op hun plek worden gezet.
Tja het blijven Amerikanen eh...:chicken:
HI
Wat een grote fout van gibson ook is, dat die eerste orderbedrag die een winkel plaats gevormt moet worden uit gitaren die gibson hier op voorraad heeft, dus als de winkel een uitgebreide diverse collectie wil, dus overal 1 van ofzo en het is niet op voorraad telt dat niet mee. dus stel je wil speciaal zaak beginnen kan je niet grote diverse collectie beginnen.
Gibson probeert om zoveel mogelijk "merkbeleving" te creëeren en slaat de plank daarbij mis.
Voorbeeld: in de Guitar Player Magazine van vorige maand een duel tussen een Gibson Custom Shop '58 Reissue en een Paul Reed Smith Singlecut met alles erop en eraan. De Gibson is echt een volledig natuurgetrouwe kopie van een '58, tot in de kleinste details. Prijs: $8500. De PRS kost de helft en is minstens zo goed. Ik zou me kunnen voorstellen dat de merknaam Gibson een iets hogere prijs rechtvaardigt. Maar meer dan $4000 méér is gewoon belachelijk. Bij PRS lachen ze zich suf (zeker nadat ze de lawsuit gewonnen hebben).
Doet me denken aan de prijs van accessoires op luxe auto's. Als je een Mercedes E-klasse koopt (niet dat ik dat kan, maar effe voor het idee) en volhangt met toeters en bellen, dan kun je voor hetzelfde geld twee nieuwe E-klasses kopen in de basisuitvoering. Zot.
Jongens, Gibson bestaat al meer dan honderd jaar en zet tegenwoordig meerdere honderden miljoenen per jaar om en jullie denken het beter te weten? Muziek instrumenten zijn big buisiness, wen eraan, dit is 2008. En wie denkt dat dit voor fender of PRS niet geldt houdt zichzelf wat voor…
gibson heeft wel vaker blunders gemaakt hoor. denk aan de overname van Norlin, de eerste paar jaar na de terugkoop door de (onderhand alweer) vorige eigenaren (omdat gibson nu van een of ander deens bedrijf is).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omni
Wat mij vooral tegenstaat aan dit soort acties is dat de kwaliteit vaak te wensen overblijft. Tegelijkertijd willen ze exclusief zijn.. Ik denk dat het tijd wordt dat Gibson eens van de grote roze wolk komt en eens serieus kijkt naar wat er moet gebeuren.
Ookal bestaat een berdrijf al erg lang, dat wil niet zeggen dat ze de wijsheid perse in pacht hebben. Grote bedrijven kunnen ook in problemen raken, ik vind het pure arrogantie en de tijd zal leren of ze hier verstandig aan doen.
Als ik een dure gitaar ga kopen zou ik denk ik inderdaad voor een Singlecut gaan, laat Gibson maar fijn in de stront zakken.
mee eens. PRS doet precies wat ik vind dat gibson moet doen; de lijn eenvoudig en simpel houden, weinig opties maar wel dat wat je als gitarist wilt en constante topkwaliteit leveren. geen rare poespas met guitar of the month oid.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
TWEE nadelen van PRS; ze doen geen binding om de toets, en ze leveren geen ebben toets. daar heb je echt gibson dan voor nodig.
Klopt ze zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen en zullen echt wel weten wat ze doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omni
Je ziet het ook gebeuren in andere branches zoals bv auto's , vind nog maar eens een kleine officiele merkdealer.
Waarschijnlijk denkt Gibson dat ze vergelijkbare acties kunnen uithalen als Microsoft (die stellen namenlijk ook allerlei eisen aan hun dealers).
Alleen is Microsoft iets meer in de positie om zulke eisen te stellen.
Ik weet overigens niet of het marketing-technisch slim of dom is. Het feit dat Gibson al meer dan 100 jaar bestaat is overigens een drogreden. Ze hebben in de periode toch zeker een paar keer hun best gedaan om zichzelf de nek om te draaien.
Trouwens; hele volkstammen zullen en moeten een Gibson hebben. Ik denk dat het voor hen niet zo veel uitmaakt bij welke winkel ze dan terecht moeten.
En voor degenen die Gibsons toch al niet leuk vonden zal het ook niets uitmaken.
t lijkt wel op ruzie met je vriendin of vrouw :satisfie: je vind haar vaak onuitstaanbaar, maar toch moet je seks hebben :hippie:
hoorde toch over fender zo'n zelfde verhaal dat er eisen werden gesteld of je bepaalde modellen wel of niet in de winkel kreeg.
nu zal dit alles voor een bepaalde groep kopers werken.
die willen een 'merk' gitaar, willen dat in een gepaste ambiance uitproberen en hebben daar evt wel wat meer geld voor over.
zo heb je immers ook het audi , bmw etc gevoel.
de een zal zich erin verheerlijken , de ander vind het patser karren.
maar je betaald er toch indirect voor bij aanschaf
Zelfde verkoopstrategie als Harley-Davidson.Merk bestaat ook meer dan 100 jaar en ook alleen nieuw te koop bij geselecteerde dealers die aan gestelde eisen voldoen.Dit houd het merk exclusief en begerenswaardig.USA mythe,en zolang een mens niet elke dag financieel noodgedwongen vissticks hoeft te eten zal het merk Gibson altijd blijven verkopen.
Gaan de dealers die Gibson niet willen of kunnen opnemen, dan nog wel Epi willen verkopen ?
nop. hoort te sterk bij gibson hiervoor. voor de winkels is het hebben van epi een opstap om gibson te mogen voeren. wellicht 2ehands gibsons en epi's....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccc
dit gaat een hoop duiten kosten voor gibson......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
in NL wellicht ja. in de usa blijft de verkoop groeien. vanwege de lage dollar kunnen ze sowieso minder verdienen in de EU he....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek
Maar Harley wordt meer gepromoot als 'totale' lifestyle. Naast de bike moet je ook de kleren, de zippo, de mok, de sleutelhanger etc. hebben. Daarbij is het voor een auto- of motormerk gebruikelijker om een dealerschap te hebben met maar een merk (waar stiekem achter in de hoek soms wat merkvreemde inruilers staan), ik zie dit bij een instrumentenmerk niet zo snel gebeuren. Exclusief en begerenswaardig bereiken ze al door customshopmodellen in gelimiteerde oplages uit te brengen. Ik wil wel eens zien hoe dit gaat uitpakken, ze kunnen het kleinere dealernetwerk wel beter beleveren en de bijbehorende service waarborgen en dat zal ook wel wat opleveren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HUESSEN
Hallo,
voor degenen die er (ook) al mee in hun maag zitten, heb ik een searchtooltje gevonden van de winkels in Nederland die tot nu toe door Gibson "Authorized" zijn Gibson te verkopen, hoe triest het eigenlijk ook een beetje klinkt naar mijn idee.
http://www.gibsoneurope.com/smartsite.dws?id=3879
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Dit was volgens mij al behandeld denk ik.
EDIT: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ghlight=gibson
hier dus
Geen dealers gevonden in:
Drenthe
Flevoland
Friesland
Limburg
Braband
Overijssel
Utrecht
Zeeland
gelukkig wel 'mijn' lokale muziekwinkel :D
(verder iemand Vriese 'Musicpalace' al eens (van binnen) gezien? man, wat een mega gebouw is dat geworden, schitterent :o)
straks heb je 6 plus winkels (komen er vast wel nog enkele bij) die meer gibson's in stock hebben en dan kun je vergelijken.
Dan voorheen dat er veel winkels waren met een minimale voorraad.
hmmm, dan is de huidige situatie toch beter.
:)
**Twee onderwerpen samengevoegd**
Sorry had m ook in het bestaande topic kunnen plaatsen inderdaad. Maar dacht zo meer mensen te bereiken om de link te kunnen volgen. Had ook niet de intentie om weer een discussie te beginnen erover, puur en alleen informatie doorgeven zodat mensen duidelijkheid kunnen krijgen.
Misschien kenden mensen de searchtool al lang en geef ik oude informatie door. Heb via e-mail contact gehad met gibson en zij gaven mij deze link onder andere.
Nee, dat klopt niet. Sterker nog, met de lage dollar kunnen ze juist veel meer verdienen in de EU. Voor ons is de dollar goedkoop, maar voor hen behoudt de dollar in de interne markt gewoon zijn waarde.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Maar vreemde move van Gibson, hoorde bij The American Guitarstore hier in Enschede dat ik snel moet zijn als ik een Epiphone wil :(
Grappig. In Belgie moet je kiezen uit Nederlands of Frans en kom je op respectivelijk de Nederlands of Franse (met hoofdletters) site. Belgen kunnen dus niet zoeken. (Tenzij ik er over kijk natuurlijk)
*edit* Nevermind op het taalkies schermpje staat er "dealers in belgie / revendeurs en belgique"
4 resultaten :s
Het is maar een kansloze bedoeling. Niet dat ik nog van plan ben een Gibson aan te schaffen, maar het is toch allemaal erg jammer.
Ah, Muziek&Visie (EuroMusic) is gibsonverdeler! Mooizo, moet ik nog steeds niet ver gaan voor vele gibsons te kunnen testen!
Check de Gibson.com site eens,je hebt bovenaande keuze tussen "producten| Levensstijl " ,ze hebben dus goed gekeken naar Harley ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
Nee, want daar staan "nieuwtjes" over artiesten. Een lifestyle is iets anders dan een pagina zo noemen...
Ik snap het probleem voor de consument niet zo eerlijk gezegd.
Stel, je zoekt LP custom. Op dit moment staan er 20 modellen verspreid over heel Nederland bij dealers. Ga je dat allemaal afreizen?
Nop. je kent 2 winkels waar er 2 staan en 1 van die 2 wordt het dan.
Ik heb liever een centraal punt waar ze alle 20 bij mekaar staan om te vergelijken.
Aangezien je toch niet goed kan vergelijken kan je net zo goed een custom via internet uit de USA halen, geen service maar het scheelt een derde van de prijs.
Ik zie hier al veel forummers een dagje Keulen doen. Dat is in feite al je grote centrale punt. Aangezien ik toch nooit "die ene custom" bij de winkel om de hoek ga kopen heb ik liever dat Keulen als centraal punt in Utrecht.
Ik denk zelfs dat de prijs naar beneden kan als Gibson zijn traffic efficienter kan maken. Dat zal wel moeten want de concurentie van internet zal men direkt voelen, nu voelen alleen de dealers dat.
Ja, maar de mensen die twijfelen tussen een strat en een Les Paul zijn weer genaaid, want die kunnen minder goed vergelijkend testen in1 winkel...
Maar ik snap je punt wel. Alleen is het zo dat niet iedereen de luxe heeft dat hij/zij even naar Keulen of zelfs Utrecht kan gaan. Zoals het nu is zit je in de randstad prima als je een Gibson wilt, maar in bijvoorbeeld het noorden van Nederland is straks geloof ik niets meer te krijgen in de buurt.
Voor de duurdere modellen zou dat zeker een uitkomst kunnen zijn. Fender heeft al iets dergelijks voor hun Custom Shop modellen in Duitsland. Voor de overige modellen is het denk ik niet nodig, omdat er toch voldoende keuze is daarvoor. Het zou me niet verbazen als Gibson het voorbeeld van Fender hierin volgt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Ja, het is het een of het ander.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
Of je maakt een centraal punt waar ALLE gitaren staan, dan kan je goed vergelijken tussen merken, of je maakt een centraal punt voor 1 merk en dan kan je onderling goed vergelijken of je verspinterd alles en dan kan je alleen een paar toevallige exemplaren vergelijken.
Ik vind het niet zo'n bezwaar om wat moeite te doen voor de "ene" gitaar maar die mogelijkheid is er nu gewoon niet.
dat gezeik hebben we al gehad, was een leuk topicje ;)
Als je een gitaar gaat aanschaffen dan is t leukste toch het neuzen hier en daar,
een keer naar enschede , naar zwolle utrecht apeldoorn den haag,
Wat maakt nou uit dat je er wat voor moet doen, dat is toch ook onderdeel van de nostalgie bij de aankoop en t vinden van de juiste gitaar voor jou??