AAAAH! Had je niet even kunnen bellen!
Zal even kijken of ik een wah voor je kan regelen.
Printable View
AAAAH! Had je niet even kunnen bellen!
Zal even kijken of ik een wah voor je kan regelen.
jupCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I.
kom maar halen
Sorry was al laat en ik zag je niet online op 't forum. :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
Als Rude Perception vrijdag naar je komt heeft hij dan wellicht een Wah die ik kan gebruiken? Ik kan nog wel even proberen langs te komen vrijdag rond 12u zodat jullie de MADAMP eens kunnen uittesten, maar hangt even af of ik nog langs mijn werk moet 's ochtends (weet ik vanavond pas...).
@ B_2_the_a, thanx maar Schiedam ligt nog steeds niet op mijn route (alhoewel ik ben vandaag in Den Haag).
Even terugkomend op het probleem met de Wah:
tijdens het storingzoeken heb ik de Wah niet geheel losgekoppeld maar via wat extra draden de input en output direct doorverbonden. Blijkbaar heeft de brom van de Wah toch nog invloed hierop gehad want de brom bleef, en ik dacht dat hiermee de Wah niet het probleem bleek te zijn. Pas na het weer loskoppelen van de Wah en er weer jackaansluitingen op te solderen kwam ik erachter dat de brom zelfs na de TB mod behoorlijk aanwezig is!
Wat wel vreemd is dat wanneer de amp met pedalboard was aangesloten er dus brom was, maar als ik het pedalboard loskoppelde er een grote mate van brom overbleef in de amp?? Als ik de Amp aanzet zonder pedalboard dan doet ie het weer normaal. Op een of andere wijze loopt het pedalboard te kloten met de amp.
Wat ik nu vermoed is dat de footswitch van de Amp er wat mee te maken heeft. Waarschijnlijk is de nuldraad van de footswitch niet gelijk aan massa, maar deze zit wel in het pedalboard (via de jackinput) aan massa doorverbonden. De brom (of een deel ervan) zou dus de voeding van de footswitches kunnen zijn! Dit verklaart wellicht ook waarom bij het repeteren (waar ik de footswitches niet kan gebruiken) het brom nivo niet duidelijk aanwezig was. Verder hadden we 4 ventilatoren draaien in de oefenruimte waardoor enig overgbleven brom niet direct hoorbaar was.
Afijn, in ieder geval kan ik vrijdag de amp gebruiken met de Madamp overdrive en boost, de reverb komt wel goed (we spelen in een hangaar), compressor kan wel een keertje zonder, alleen de Wah is een must.
Lang geleden maar even een update:
Volgorde is iets aangepast, voedingen zijn aangepast, meer coax kabels gebuikt intern, footswitches van de amp lopen nu via een van de behuizing geisoleerde jack.
Footswitches MADAMP:
-channel 1/2
-Gain ++
In serie:
-Gitaar
-A/B (switcht naar externe tuner)
-Treblebooster
-Germanium Fuzz
-Wah
-Phaser (BYOC, moet nog binnenkomen)
-Compressor
-AMP input
In FX-loop:
-H2O
-Cleanbooster
3xDC power supply:
1x voor de serie
1x voor de fx-loop
1x voor de Fuzz (positive ground)
Wat nog niet goed werkt: :mad:
-de ledjes A/B box (solderingen nakijken)
-phaser (ontbreekt nog)
-Fuzz (alles lijkt goed aangesloten maar er komt nada geluid uit-> troubleshooten!)
Wat wel werkt: :soul:
de rest!
en zonder RUIS of BROM of hoe je de ongewenste geluiden maar wilt noemen!!
Dus nu nog wachten op de phaser en de ledjes van de A/B box nakijken.
De Fuzz moet ik wat verder in graven, ik snap nog even niet waarom het niet werkt.
Wel lekker dat de rest het icm de Madamp goed klinkt! (en hard...sorry buurtjes, ach we gaan toch verhuizen :D )
Nou weer wat verder en weer nieuwe problemen.
Fuzz power
De Fuzz adapter bleek niet goed te passen op de power input (middelste pin maakte geen contact dus geen power...) Dit opgelost door er een batterij direct op te zetten. Ah, ledje werkt dan weer, maar nog steeds geen fuzz (heeft het wel gedaan). De transistors zijn goed. Ik heb van ellende de fuzz uitgebouwd.
Probleem na uitbouw fuzz
ECHTER met alle effecten uit heb ik goed signaal/geluid. Zodra ik een willekeurig effect aanzet gaat het ledje prima branden alleen wordt het geluid gekilled???? Ik snap er niets van, logica ontgaat me, tenzij het iets te maken kan hebben met de batterij van de fuzz die 'lading; achterlaat in de andere effecten of zo.
Ik ga nu maar alle effecten weer lossolderen en stuk voor stuk controleren door er tijdelijk jacks aan te solderen.
Ombouwen Fuzz
Verder wil ik toch graag die fuzz erbij, dus ga ik toch proberen de PNP om te bouwen naar NPN.
CORRECT ME IF I'M WRONG: ik draai alle diodes en ELCO's om, en stop er 3 NPN transistoren in en sluit de +- weer aan als negative ground.
Dit zou moeten werken lijkt me??
Welke NPN transistors?
Tevens vraag ik me af welke en waar ik 3 NPN germanium of desnoods silicon NPN's kan bestellen (online). Ik heb nu als ik het goed heb 2xEFT83C (Q1 en Q2) en 1x AC122 (Q3). De Q's zijn de transistoren in het musikding Der Bender schema.
Volgens mij heb ik een hfe voor Q1 en Q2 nodig van ~80 en een hfe voor Q3 van ~120. Iemand adviezen?