Hij speelt niks van Smile, wel van zijn eerste album, Niandra LaDes. (wat trouwens echt goede songs zijn)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riky
Printable View
Hij speelt niks van Smile, wel van zijn eerste album, Niandra LaDes. (wat trouwens echt goede songs zijn)Citaat:
ik weet toch bijna zeker dat ik al eens een filmpje van hem in paradiso heb gezien waar hij een nummer van Smile from the Streets You Hold heb zien spelen... :???:
hmm kan het verkeerd hebben...
Kijk eens aan:) Heb hem gevonden http://www.youtube.com/watch?v=1SP7ScttVNE
He! inderdaad.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=213mmXUjOlw
zo was hij er 11 jaar geleden aan toe.....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micro-e
ja echt onmenselijk dat hij daar uit is gekomen... ik kon het filmpje niet zien maar je bedoeld zeker zijn verslavings peroide...
Heb je de documentaire van de VPRO over de RHCP al eens gezien??
Zeker het kijken waard! Ik heb hem compleet op dvd... staat ook wel op youtube is verschillende delen... Wat een geschiedenis heeft deze band..
Daarom vind ik ze ook ze vet... Iedereen heeft ook zo zn eigen style ontwikkeld... je doet ze niet 1,2,3 na..
Dat filmpje is naar mijn mening nog schokkender dan die vpro docu....Citaat:
is dat niet gewoon een deel uit de vpro docu? of bedoel je het live filmpje??Citaat:
of moet ik een aacount aanmaken en inloggen en dan het shokkende filmpje kijk...
:P
Het is een clip door hem gemaakt in 1997 van Life's A Bath met beelden van hemzelf drugs spuitend.Citaat:
Jezus... heb ff de moeite dan maar genomen om mn oude password en login name op te zoekn...Citaat:
Tis dat er nog een muziek bij zit:S
Armen flink naar de tif*s...
Glad its over know!!
Net was de documentaire over RHCP daar zag je John compleet stoned en vol van de heroine vertellen hoe slecht hij het had bij RHCP.
Hij zag er gewoon eng uit , kringen rondom ze ogen , gele tanden etc.
Filmpje kijk ik morgen wel nu geen zin in :P
ik heb de doc ook gezien.
gelijk een stuk meer respect voor die gast gekregen :)
dat stuk met die gele tanden en toen die dat verhaal vertelde was inderdaad wel vies :eek:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pussyblaster
Dat heb ik ook telkens als ik naar die doc kijk!
En dat John uberhaupt nog leeft! Echt een wonder eigenlijk..
Yeah ik hem m ook gezien ja, ik vind hem eigenlijk niet zon hele geweldige gitarist maar echt super veel bewondering voor hem hoe hij is opgeknapt uit die fase, want dat was echt gewoon niet normaal hoe hij er toen uitzag. Ik dacht van die gast zou toch eigenlijk al dood moeten zijn, maar dat is die niet dat vind ik echt heel erg goed.Citaat:
Om even terug te komen op zijn spel: Ik zit de laatste tijd weer lekker veel oude RHCP te luisteren, en wat ik me nou afvraag is waar ie op BSSM die cleane tone vandaan haalt (is dat alleen een cleane marshall of zit daar ook nog compressor/sustainer over?) en waar ie op oa Mothers Milk die soort van metal funk tone vandaan haalt (welke distortion?).
Ohja, en in het algemeen. Die lange sustain...lukt mij echt niet zonder compressor nl, niet op een strat dan.
Op BSSM was het voornamelijk een plexi Marshall en een strat. In Under the bridge gebruikte hij een Jaguar voor zover ik weet en een Marshall rechtstreeks in het mengpaneel ingeplugd. Dat geeft ook dat gecompressede geluid. Op Mothers Milk speelde hij over Mesa Boogies en ik denk dat ie daar z'n scheurgeluid ook uit haalde, gezien hij nogal minimalistisch was in het pedalenwerk destijds. Maar zeker weten doe ik dat laatste niet.
Op zijn OD gebruikt -ie geen compressie denk ik. Gewoon veel gain en dan gaat het wel feedbacken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clox
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thekid
sorry hoor maar hij speelt met de rode .50 tortex :sssh:
Toch echt de .60 ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenky
toch echt niet, kijk maar op al die foto's hier, zie je een rooie, kijk bij dat interview waar die under the bridge stap voor stap uitlegt ligt een stapel rode plectrums, bij die dingen aan zijn microfoonstandaard zitten rode plectrums. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnfrusciante2
.......................
Volgens mij toch echt niet met een beetje een andere lichtinval trekken de 0.50 en de 0.60 nogal hard op elkaar dat doen ze zowieso al dus om dat de kunnen zien op een foto bent ge toch wel nen straffe gast
http://www.musicianshop.com/cgi/musi...s/48050b813865
Hier staan ze bij elkaar
er was ooit een VH1 behind the scenes docu over de chili peppers waarbij er echt een geniale jam te zien was. weet iemand misschien waar dit te zien is?
waarom gebruikt hij eigenlijk een 0.12 snaar op de hoge "e" bij een 0.10-0.46 setje snaren? Wat zou daar het voordeel van moeten zijn?
Dikker geluid ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
precies, want hij speelt heel vaak de bas en melodie partij tegenlijk... heeft hij beetj van Hendrix geleerd en door ontwikkeld.. Hierdoor kan Flea ook zn eigen gang gaan.
dat houdt dus in dat hij 0.12 op zijn lage e heeft ipv op zijn joge e, of niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertt
nee dat zijn lage e een dikkere snaar bevat.
Hij heeft dus op de rest van de snaren niet de dikte die past bij 0.12...
of bedoelde je dat:P:P?
Hij heeft gewoon 0.010 op zn strats en tele's liggen, vroeger met een 0.011 op de hoge e maar nu niet meer.
Op zn White Falcon heeft hij wel 0.012 liggen en op zn Gibson ES-175 0.013.
Ik heb ook gewoon een set 010-046 op mn strat, maar de 010 E brak, dus heb ik er maar een 012 E opgezet. En het verschil merk ik soms :p
Een vraagje, gebruikt hij hier een pedaal? http://www.youtube.com/watch?v=YArSAJSvv80
Want ik krijg dus niet dat geluid :S
Geen pedaal.
Een 55 Strat in een Marshall Major 200watt en een Marshall Silver Jubilee, heel misschien nog een MXR MircoAmp om te boosten...
Nog een vraagje, welke pedalen zijn aan te raden voor dit soort muziek, behalve de Boss DS-2
voor de solo gebruikt hij wel degelijk pedalen:)Citaat:
maar als hij de main riffs bedoeld dan heb je gelijk...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niekrhcpniek
fuzz, chorus, wahwah, delay, phrazer...
voor de rest een goeie versterker met een strat en natuurlijk johns manier van spelen...
En een phrazer is....?
Ik denk dat ie een Phaser bedoelt, John gebruikt daarvoor een MXR Phase 90 PhaserCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Citaat:
dat is correct :cooler:
No offence, maar dit is een supercleane gitaar.
Ja ook ;) Maar hij gebruikt ook de MXR, zie wikipedia ;)Citaat:
Ja voor soloboost ofzo.. Maar ongetwijfeld niet hier voor. Dat maakt je geluid alleen harder, niet meer.Citaat: