Zo heb ik het ook gedaan alleen heb ik die plaat omgedraaid. Mocht ik terug willen naar origineel (je weet maar nooit) dan zit het klittenband aan de binnenkant. Niet heel erg schokkend maar toch....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Printable View
Zo heb ik het ook gedaan alleen heb ik die plaat omgedraaid. Mocht ik terug willen naar origineel (je weet maar nooit) dan zit het klittenband aan de binnenkant. Niet heel erg schokkend maar toch....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Wat is een goede manier om deze vast te maken op het effectboard?
Ducttape!!!
http://85.17.151.97/220100001-220150...87_5_bv6m.jpeg
Omdat mijn ervaring toch is dat hoe zeker je ook bent, volgende week wil je het toch weer anders ;-) (en meestal maar 2 hoor, dit was om mn bandgenoten te pesten die vonden dat ik te weinig effecten gebruikte)
Klittenband (Velcro):
http://www.band-offline.com/Bestande...c/100_4796.jpg
Bodem beplakken met vecro en je kunt nog altijd wisselen.
En dat verschuift nergens heen.
Fietskettingschakeltjes zijn ook mogelijk.
Mounty P's, ideaal.
check www.nobels.de.
http://www.alexandervanengelen.nl/ge...unty-p_200.gif
Cool, die Mounties, dure fietskettingschakels :) Adviesprijs $2,99 per pedaal! (al zit het met twee per pedaal ook wel vast)Gewoon even binnenlopen bij de werkplaats van de lokale fietshandel, en uitleggen wat je nodig hebt. Goede kans dat het je alleen wat tijd kost.
Klitteband werkt trouwens beter dan Duct/Gaffer tape. Zal iets langer zonder problemen lukken denk ik zo. Laat ook iets minder lijmsporen op de zichtbare gedeeltes van je pedalen af.
Dat met die mountys, lijkt me wel een goed idee,hoef je niks te plakken, denkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yek1
dat je dit zelf wel kunt realiseren
bedankt
Werkt idd uitstekend. Maar kijk even in het foto van je effectenbak topic, daar staat een beschrijving van de fietskettingschakels. Dat werkt exact hetzelfde, maar scheelt je wel aardig wat geld als je handig bent, en wat meer pedaaltjes hebt. (bij 2 of 3 pedaaltjes zou ik ook die Mounty dingen kopen denk ik) Maar goed, $2,99 per pedaal adviesprijs, kun je zelf bepalen of dat loont. Een oude fietsketting mag je met een goede babbel waarschijnlijk voor niets bij de fietsenmaker uit elkaar halen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murdock
Plak je dan twee stroken duotec, 1 aan het pedaal , 1 op de bak? OF komt er tapijt of zoiets op de plank? Lijkt gewoon klittenband, maar zie maar een helft.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
Omdat het erg moeilijk blijft de zoekfunctie te gebruiken en ik het een beetje beu ben voor de zoveelste keer topics samen te voegen die over hetzelfde onderwerp krijgt deze een beschermde status.
Hallo lieve mensen :hippie:
kort vraagje over het klitteband:
Welke kant van de klitteband is gebruikelijk om op de bodem van het pedalboard te plakken?
Dat is geheel persoonlijk. Wat ik heb ondervonden: De 'zachte' kant (lus) op de bodum en de 'stugge' kant (haak) op je pedaal.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl
Motivatie: Stof valt overal, ook op je bord. Het laat zich makkelijker verwijderen met de stofzuiger van de zachte kant, de stugge kant was aanzienlijk lastiger om schoon te houden. Wellicht een beetje een 'suf' argument, maar mij bevalt het prima zo!
3 of 4 hele kleine stukjes op de hoeken van je pedaal en dan ook op je board. Het spul heeft i.d.d. geen twee kanten als bij regulier klitteband. Maar het spul is tig keer zo sterk, ik kan mijn complete board optillen aan de twee buitenste pedalen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald
Yup Duo-tec all the way wat dat betreft. Supersterk en makkelijk weer te verwijderen.
Zijn er ook nog goedkopere en even goede patchkabels voor effecten dan george L oid?
bedankt!
Ja hier ben ik ook naar opzoek. Kreeg ze laats op mijn flikker van Paul Lenders dat ik van die gekleurde patchkabels gebruikte...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim_Rashness
Als ie een schaar had gehad had ik geen patchkabeltjes meer gehad haha.
Maar ben nu naar een goede goedkope oplossing aan het zoeken
1700 maar? Ik gebruik een laptopvoeding met daisy chain, weinig last van ruis, behalve door mijn slechte kwaliteit pedaaltjes :/ (Behringer rofl)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter!
En 1 adapter met ondersteuning tot 6A bij 9V...
dat is veel makkelijker en goedkoper, die adapter kost je met verzendkosten erbij ongeveer 45 euro (bij electronica online) en dan moet je gewoon nog wat daisychains kopen afhangend van hoeveel pedalen.
Iki heb er nou 10 aan hangen en ik denk dat je er daar wel veeeel meer nog aan kan hangen.. Je zet zowiso niet alles tegelijk aan enzo.
Hoeveel trekt 1 pedaaltje denk je? niet meer dan 200 mA toch?
Moet je maar redekenen, 6000/200, kun je 30 pedalen tegelijk aan hebben :) :metal:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door techfrenk
Ik heb bij musikstore de Planet Waves kabels kit besteld, en het bevalt echt prima!
ik had eerst ook regenboogkabels maar ik ben blij dat ik ze geruild heb voor planet waves, mijn geluid is er veel beter op geworden!
Mijn pedalboard!
Staat ook in het grote pedalboard topic, maar leek me ook wel handig om hier neer te zetten! Het board is echt muisstil!! Vragen? stel ze gerust!
Joerie
http://i120.photobucket.com/albums/o...o/P5180184.jpg
http://i120.photobucket.com/albums/o...o/P5180185.jpg
http://i120.photobucket.com/albums/o...o/P5180187.jpg
Je gain van de hotbox staat bijna dicht. Heb je wel geluid?
Hotbox rat en de emma. Mijn bordje denk ik!
Zeker mooi bordje! :) De instellingen zeggen niks, heb de foto genomen voordat ik erop speelde dus alle knoppen staan schots en scheef!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
Als je wat wil vertellen over de bouw van het board is het leuk, patsen met foto's kan in het 'Post je zelfgebouwde Pedalboard' topic.
Haha, ok
Zoals de meesten zullen zien heb ik een showmaster 48 case gebruikt. Ik vond deze echter niet stevig genoeg en heb meteen de vlindersloten vervangen voor degelijke. Verder heb ik de profielen met wat extra popnagels vastgezet. Ook heb ik hoekijzers gebruikt om de kist hier en daar te verstevigen.
Verder heb ik voor de inbouw 9 mm berken met HPL multiplex gebruikt.
Het achterpaneel is gebouwd van een 19" plate. De inputs zijn van Koch. vlnr In-Send-Return-FS-Out1&out2. Ik heb de send return ook aan elkaar doorgesoldeert. Als ik de loop niet gebruik gaan het signaal dus gewoon door. De 230v Zitten in kunstof omhuizing ( laddervoetjes) en zijn helemaal dichtgekit en afgeschermd.
De voeding is een PP2.
Bekabeling is 255mm George L's met pro audio pluggen.
Verder kan ik met her zwarte kastje kiezen of ik de hotbox als preamp wil of gewoon mijn soldano.
De pedalen zitten vast met velcor ( superspul!!).
Verder de effectchain: wah-phase90-ts9-emma-ratII-supatrem-ad999-preamps-holy grail- Dt10 - Replica.
Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag!!!
Ik lees dat erg veel mensen klittenband gebruiken. Blijven de pedalen ook goed zitten als je de case schuin houdt (dus als een koffertje draagt)? Ik ben bang dat m'n effecten dan van de plank af donderen :).
Wel handig, maar waarom zou je het bord niet gewoon in de case laten zitten tijdens een optreden?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
De opstaande rand van de case, hoe laag ook, zit me dan toch in de weg. Plank eruit halen en aansluiten, kist opruimen: het kost een minuut werk of minder. En het ziet er sowieso ook 'gladder' uit, maar da's niet echt het belangrijkste...
Mijn pedalboard is nogal "involved". In principe split ik het signaal vrijwel meteen, met overdrives etc in signaal 1 en tijd-gebaseerde effecten in signaal 2. De signalen gaan dan in channel 1 en 2 van mijn versterker. Anyhoe...
Een paar ideetjes (misschien dat ze al vernoemd zijn, ik had geen zin om door 11 paginas door te lezen...) :
-Ik verwijder de verf aan de onderkant van m'n pedalen. De klitteband hecht beter en laat niet los in hoge temperaturen.
-Alhoewel ik geen problemen heb met George L kabels qua sound (ik gebruik ze zelfs in een paar gitaren) ben ik geen fan van soldeerloze connecties. Ik gebruik Mogami kabels, hard-wired.
-Visual Sound One Spots zijn okay, maar het probleem wat je hebt is dat, als je power supply of power kabeltje kapot gaat, je hele pedalboard aan gort is. Ik prefereer power supplies met geisoleerde outputs. Dit elimineert ook het aardings probleem. De Voodoo Labs zijn okay, maar zijn nogal picky met hun power input. Normaal gesproken koken ze bij mij binnen 18 maanden door. Sinds kort ben ik overgestapt naar een systeem waarbij het niet uitmaakt wat voor een input je hebt (alles tussen 100V en 270V, 50cycle, 60cycle, noem het maar op), de output is altijd precies 9V en ik heb twee outputs met 12V.
-Wat plaatsing van je power supply betreft, voor mij is het belangrijk dat de power supply zo ver mogelijk van m'n pedalen zit, en in mijn geval zit 'ie onder m'n volume pedaal. De magneetische velden kunnen de werking van circuits beinvloeden.
-Er zijn talloze topics geweest over de plaatsing van pedalen, maar het enigste wat ik effe zeggen wilde is dat soms een pedalen combinatie voor problemen zorgt (i.e. ruis), dus voordat je alles vastplakt, leg je pedalen effe uit en speel erdoor. Verder, als je een tuner pedaal hebt, zorg dat deze het allerlaatste in je signaal zit. Als je een probleem in je pedalboard hebt, dan is dit je master mute/kill switch.
-Als je een buffer gebruikt, doe deze het allereerste in je signaal. Pedalen werken beter met een lage impedantie. Behalve fuzz. En dit is waarom fuzz niet met draadloze systemen werkt.
-Visual Sound heeft een kabeltje waarmee je een 9V batterij aan de powerinput van een pedaaltje kunt sluiten. Ik heb er eentje voor al mijn pedalen, just in case... Je wilt altijd een alternatief op je power supply hebben.
-Verder, als je hout gebruikt voor de top van board, zorg dat dat gelamineert is. Klitteband van hout aftrekken is "a bitch"
Hope this helps...
Even het berichtje uit een ander topic herhalen:
Hoe hebben de mensen die zo'n Showmaster case hebben dat rechthoekige vakje in de hoek eruit gesloopt? Ik ben bang dat ik m'n koffer aan gort mep als ik een hamer gebruik, en een schroefje zit er ook niet in geloof ik...
Ik kon het gewoon makkelijk eruit trekken... een klein beetje kracht zetten
Same here, het viel er bijna vanzelf uit. Dat vakje zit vastgelijmt met houtlijm (oid) en dat houd voor geen meter op het formica (?) waarmee de boel bekleed is. Dus wees niet bang en zet een beetje kracht!
Bij mij zat het niet vastgelijmd, maar het zat vastgeslagen met een klinknagel. Ik heb 'm er nu wel uit, maar de klinknagel steekt een beetje uit. Geen probleem, jullie zien op de foto's die volgen wel hoe ik het heb opgelost. 8-)
Denken jullie dat deze kabels een beetje goed zijn?
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11236.html
Ik heb geen zin in solderen enzo, en vind de rest nogal duur >.>
Het functioneert. Afhankelijk van hoeveel pedalen je gaat gebruiken en dus hoeveel van dit soort kabeltjes er tussen moeten zul je er minder blij van worden. Ze zijn wat storingsgevoeliger en hebben niet de meest gweldige geluidskwaliteit, maar dat kun je aan de hand van de prijs zelf ook verzinnen ;)
Die George L kabel en pluggen, heeft Feedback Rotterdam die ook liggen?
Ff een pedalboardvraagje van een leek. Heb zo'n Showmaster48 besteld. die heeft achteraan zo'n klepje. Ik heb een aardig aantal lange kabels
* gitaar uit / fx in
* fx uit / amp in
* naar send amp
* naar return amp
* naar footswitch amp
* a/b box 2 kabels
Is het handig om ter hoogte van het klepje van de showmaster een aluminium boxje (zoals voor zelfbouwpedaaltjes gebruikt wordt) te plaatsen met aan beide kanten 7 plugingangen die met elkaar verbonden zijn.
Als je je pedalboard in de showmaster wil laten zitten is dat wel handig ja. Wel extra knutselen maar dat is wel aan je besteed.
Link in de eerste post is al wat ouder, maar wil toch ff zeggen: Heb er begin van de week besteld en gisteren was het ding in huis. Niet 100% zoals op de afbeelding: Deksel loopt niet schuin en het klepje aan de achterkant is er niet. Maar verder een ideaal ding. Wordt zeer netjes in twee dozen en plastic afgeleverd. Koffer voelt aan alsof je hem van 12 hoog naar beneden kan gooien.
Emailcontact verliep in hakkietakkie-bradwurst-duits van mijn kant en duitse antwoorden, maar ze schijnen ook in het engels te kunnen antwoorden op de vragen. Op mijn vragen krijg ik in ieder geval steeds binnen 24:00 uur antwoord.
Was incl. verzending 65 euro kwijt. Ondanks dat de link oud lijkt zou ik hem zeker bekijken.
EDIT: plaatje
http://img380.imageshack.us/my.php?i...1010576go8.jpg
Er komt nog een tweede verdieping in die de kabeltjes van de voorste rij verbergd en helemaal achteraan een hogere rand de de kabeltjes achteraan verbergd. Rechts houd ik hem laag zodat daar in de toekomst de zelfbouw wahwah kan komen.
Hey mensen!
Ik heb sinds kort een flightcase (showmaster 24) en heb die omgebouwd tot pedalboard. Ik heb op de bodem tapijt gelegd en het achterste deel (1/3) opgehoogd met een plankje, onderstund door wat stukkies hout. Allemaal vrij netjes gelukt moet ik zeggen.
Nu zie ik hier op de site dat verschillende mensen bij hun board de input en de output in de case hebben gebouwd. Je weet wel, je snoer van gitaar naar je eerste pedaal, en van je laatste pedaal naar de amp. Een jackplugje in de zijkant van de case oid..
Mijn vraag is: Hoe maak je zoiets, waar haal j,e de onderdelen vandaan etc?
En btw is zoiets ook mogelijk om mn 1-spot in te bouwen...
Alvast bedankt!
Jeroen :B