Op de neovibe opname zit een raar gegorgel... dat komt denk ik door de omzetting naar mp3. Dat geluid is in t echt niet aanwezig.
Printable View
Op de neovibe opname zit een raar gegorgel... dat komt denk ik door de omzetting naar mp3. Dat geluid is in t echt niet aanwezig.
Luiaard! :mad: Wij maar een hele avond op je wachten, en dan ben je te moe!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
grapje. Ik kijk al uit naar morgen dan...
Ik heb de soundclips beluisterd en ik moet zeggen dat je chorus inderdaad veel weg heeft van een CE-2 (die heb ik nl. zelf).Citaat:
Zijn de Rat en de delay moeilijk te maken ?
Rat is 'gewoon' een distortion. Een vrij simpel circuit waar ook nog eens leuke mods voor beschikbaar zijn (led/mosfet/diodes, symmetrische of assymetrische clipping, 'lube' control etc).
Delay is wat lastiger. 3 IC's, 18V, groter PCB. Maar, hij is prima te doen.
Leuk ook dat de CE-2 blijkbaar goed is gekloond! Ik heb wel wat vergelijkings clips gehoord, maar nooit 'the real deal' zelf gehad.
Citaat:
Er is toch een schema beschikbaar met een charge pump, zodat je hem kan laten werken op 9V.
Daar heb je gelijk in.
Ik heb zelf gewerkt met een MAX1044 chargepump, maar die levert niet genoeg mA om de delay te laten werken. Vandaar mijn opmerking.
Dat is vreemd. Bij GGG zie je die toch in hun pedaal, dus zou men vermoeden dat het dan werkt. Had je dan niets fout gedaan? Er zijn wel 2 verschillende versies van het schema.
Ik zie dat de boards en layouts geupdate zijn in oktober. Mijn versie is nog van daar voor.
Anyway, de PT80 trekt volgens de designer zo'n 35 mA. Een MAX1044 levert in normale situaties 10-20mA. Meer kan, maar dan zit je wel buiten de specs van de IC. Vreemd dat ze m hebben geintegreerd in de PT-80.
Ik ga m wel eens bouwen als ik klaar ben met mn bord. Er komt een 2e klein bord met delay en de box of rock, eventueel de ross phaser nu ik dat pcb'tje toch heb liggen. Ik laat je wel weten of hij werkt. Gewoon 3 maand geduld hebben :D
3 MAAND? Doe ff!!! 3 weken is wat je max krijgt!
;)
Ik zou zeer graag eraan werken, maar de blok begint. En dankzij al die debiele wenskaarten is mijn pakket van musikding er nog niet. Dus nog steeds geen etsmiddel. Niet dat het nu nog uitmaakt, maar het irriteert me nu wel.
Waar zijn de foto's van jouw vooruitgang trouwens?
++++++++1 :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Er is niet zo heel veel nieuws om te laten zien, voor mn gevoel. Maar goed een foto van de meest recente effecten:
http://img220.imageshack.us/img220/4025/p1010096df4.jpg
Van links naar rechts: RAT, CE-2 Chorus, PT-80 Delay en helemaal rechts de Dr. Boogey.
damn die pt-80 is groot. Ik hoopte om m in een B-behuizing te krijgen. Dat zal toch niet lukken dus.
Heb je nog aan de payback kunnen werken? Ik wou die deze week breadborden, maar ik had er dan geen zin meer in. Ik zet die meteen op een pcb. Tonegod had hem op breadboard gemaakt, dus het zou moeten werken.
True, in een B gaat ie niet passen. Mss dat de Tonepad Rebote 2.5 wat voor je is? Heeft ook een prima delay geluid (zelfde chip) en die past wel net in een B...Citaat:
Nope, PB zit nog op mn breadboard, maar ik wacht op een update/response van Tonegod. Mss wel handig als ik ff een soundclip maak van de geluidskwaliteit. Dan kan hij/jij het vergelijken.Citaat:
Ik ga m niet op pcb solderen voor ik m op breadboard beter heb klinken. Ik zal die soundclip vandaag nog voor je posten in je thread.
Wat is er mis mee?Citaat:
Voor een sample is het goed genoeg.
En de effecten klinken goed.
Dus wat wil je nog meer??
Thnx. Ik ben nog wat onwennig om mn gepingel te laten horen. Maar je hebt gelijk, tgaat er om dat de FX te horen zijn :)
Op zich was de waarschuwing wel goed voor sommige jimmy H's onder ons.Citaat:
(het zou zo maar kunnen dat je een schadeclaim had gekregen):seriousf:
haha, dan komt mn studie Rechten nog wel van pas ;)
Nochtans als ik de pcb bekijk, dan staat daar 6cm op 8cm. Zou dus net wel in een B moeten passen. Toch vreemd.Citaat:
Die Rebote zal ik ook wel eens checken.
Citaat:
Net naar de clip van dit ding geluisterd, klinkt best goed. Heb je een link met meer info/bouwplannen hiervan?
Ik vind het wat weg hebben van een phaser en tremolo en chorus. Of zit ik er dan ver naast? :)
Die lamp, kan je die niet vervangen met een felle witte led? Op die manier zou er toch een charge pump gebruikt kunnen worden, dan hoef ik geen extra adapter te kopen om aan 18V te geraken.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/voltpmp1.gif
Hoe groot is die pcb trouwens? Vrij onmogelijk om in een B behuizing te steken vermoed ik.
Bij mij is de NeoVibe 10x6,5 cm.
LED's hebben een ander verloop van licht naar donker dan een gloeilampje. Ik heb wel eens gelezen dat mensen t wilde proberen, maar t werkte niet goed.
Daarnaast is dit een kopie van de 'echte' Univibe uit de sixties.
Ok, als ik m een beetje schuin zet zou dat erin moeten passen. Hoop ik toch :D
zit ik een beetje juist met het te vergelijken met phaser en tremolo en chorus?
Het zit het dichtst tegen een chorus aan, denk ik. De tremelo hoor je als je het dry-signal weg haalt met de switch.
Zeker een leuke om te bouwen!
Je had toch zo'n schakelaar tss chorus en vibe, bedoel je die?
Ja die switch bedoel ik. Die killt het dry-signal. Noemde ik die chorus/vibe? Uhm, in dat geval zou vibe/trem beter zijn ;)
Op het schema heet ie zo geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik m ga bouwen of niet. Eerst de rest afmaken, inclusief de pedalen voor mn klein bordje. Dan zie ik wel. Plaats hou ik toch vrij op mn grote bord.
Kleine update:
Gisteren een DOD250 gebouwd. Zeer simpel effectje, maar een heerlijke sound!
Kzal kijken of ik vanavond nog wat pics+clips kan maken.
Ik ben het eigenlijk niet met mezelf eens. Tis geen chorus. Tis een Vibe. Tis ook geen phaser. Meer een tremelo.Citaat:
hoi pong
gaaf man ik stroom net even in op je topic maar wel een strak idee
hoe ver ben je ik wil wel eens wat pics enzo zien ;)
groeten Ronnie
Klopt bijna. T' is een Phaser. De chorus benaming is puur tijdsgebonden en komt uit de tijd dat de chorus zoals we em nu kennen technisch nog niet haalbaar was.Citaat:
Ej Ronnie, leuk dat je t gaat volgen!
Overzichtje
groen = af (of 95% af, nog wat finetuning)
blauw = 75% af, alleen de bedrading + potmeters moeten nog
rood = nog lang niet af (moet nog gemaakt worden, problemen , aleen pcb is af, maar nog niks geboord etc)
Booster
Super Hard On
RoG Omega
Fuzz
Big Muff
Fuzz Face
Overdrive
Tubescreamer 808
DOD250
Distortion
Dr Boogey
RAT
Box of Rock Is in principe af, maar ik heb een nieuw PCB gemaakt met een iets betere layout.
Modulatie
Neovibe
CE-2 Chorus
Phase 90
Tremolo
Delay
PT80
Nieuw eigen project/ontwerp delay gebaseerd op pt2395
Overige
Voeding
Footswitches
Channel Switches
Splitter
Blender
Expressie pedaal
Interne bedrading
FX-loops en tuner outs
Behuizing
Per blauw item denk ik ongeveer een avond nodig te hebben. Ff wat pots solderen, beetje spelen, wat mods uitproberen etc.
Rode items kan ik moeilijker inschatten. Het boren, onderdelen solderen en testen van een effect kan prima in 1 avond (Big Muff), maar andere dingen zullen meer tijd kosten (expressie pedaal bijv.). Al met al kom ik mn vrije uurtjes wel door.... ;)
Ik kijk ook met een zeer schuin oog naar een aantal tube-OD projecten zoals t Nijboertje van GN. Eigenlijk lijkt t me wel heeeeel gaaf om een tube (of 2) in mn plank te verwerken. Al is t alleen al voor de toegevoegde mojo.
Ik denk er ook over om m eerst gewoon in een simpele houten behuizing te plaatsen (multiplex wat ik nog heb liggen bijv.) om, als dat goed gaat, echt mooi hout te halen. Ik was van plan om dit weekend langs de Arnhemse Fijnhouthandel te gaan....maar die zijn helaas dicht ivm de feestdagen...
@D_H: Thnx. Ik las gisteren op gilmourish.com dat een chorus zoals wij die kennen pas vanaf ~1976 in productie kwam. Goed punt van je dus. De Univibe is een 4-stage phaser waarbij de diepte wordt aangestuurd door de lamp+ldr's, right? Klinkt veel kabbelender, mooier, relaxter dan wat ik van phasers gewend ben (mijn referentie gaat wel een aantal jaar terug...toen ik een zoom505 had en een aria phaser...type straaljager, perfect voor t nummer 'Love' van de Smashing Pumpkins...).
Ponq, je bent de payback nog vergeten :D
Het gaat bij jou gelukkig wat vlotter dan bij mij. Nog steeds geen etsmiddel binnen, zal wel aan de feestdagen liggen dat de post zo traag is.
Neovibe ga ik ook maken, phasers zijn zowat de coolste effecten ooit.
En die Tubescreamer van Guitarnijboer is zeker de moeite waard, ik bouw er binnenkort een 2e voor mijn gitaarleraar. En als ik niet kan kiezen tussen de buisjes (RFT en Baldwin) bouw ik er een 2e voor mezelf. Gewoon bouwen dus jij!
Wat is er trouwens gebeurd met je BoR? Moet die niet bij het distortion lijstje staan?
even geheel off topic, maarre ik heb 24 dec. savonds laat een pakket naar me laten verzenden en vandaag, 28 dec is dat bezorgd. Tevens vorige week groot pakket naar me toe laten verzenden en dat was gewoon 1 dag later er. Pakketbezorging gaat gewoon snel. Bij jou een gevalletje musikdinglaksheid misschien?Citaat:
Dat kan, maar Klaus zei me dat hij het dinsdag (nu dus 17 dagen geleden) had verzonden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Precies een jaar geleden plaatste ik een bestelling bij Klaus. Na wat heen en weer gemail had ik de boel pas binnen de 17e van Januari. Hij is de enige bij wie t lang duurt. USA, Hong Kong, UK is allemaal sneller. Ook Musicstore en Banzai zijn veel sneller. Ik blijft t een raar verhaal vinden bij Klaus. Aardige gozer, dat zeker.Citaat:
Idd! Helemaal vergeten. Kzal m ff toevoegen.Citaat:
De payback komt niet in mn multi-fx. Was ie ook niet voor bedoeld en ik weet eigenlijk ook niet of ik m wel in een behuizing stop. Ik denk dat ik de chips in andere projecten ga gebruiken. Met mijn DD20 loop ik 23 seconden in kraakheldere kwaliteit, de Payback voegt alleen maar de lofi toe.