Dijkman op de Rozengracht in Amsterdam heeft volgens mij alle TS-achtigen van Ibanez en Maxon plus de Boss, Digitech etc pedalen en aardig wat boutique overdrives.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Les TeleStrat
Printable View
Dijkman op de Rozengracht in Amsterdam heeft volgens mij alle TS-achtigen van Ibanez en Maxon plus de Boss, Digitech etc pedalen en aardig wat boutique overdrives.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Les TeleStrat
Ik woon in Zeeland :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
Ik heb nog wat gevonden.. de Line 6 DM-4. Heeft verschillende modelling effecten (gebaseerd op MXR Micro Amp, Chandler Tube Driver, Ibanez TS808 Tube Screamer, DOD Overdrive/Preamp 250, ProCo RAT, Boss MT2 Metal Zone, Coloursound Overdriver, Maestro Fuzz Tone, Arbiter Fuzz Face, Vox Tone Blender, Electro-Harmonox Big Muff Pi, Roland Jet Phaser, Coloursound Tone Bender, PAiA Roctave Divider en Tychobrahe Octavia)
http://img3.musiciansfriend.com/dbas...2/0/238920.jpg
Wie weet biedt deze uitkomst voor zowel fuzz als tubescreamer (beide van mijn topics).. Volgens mij kun je alleen niet TS en Fuzz tegelijk gebruiken, aangezien ieder effect apart is.
Iemand ervaring met deze modelling box?
eehhhh... leuk apparaat, maar belooft niet wat ie doet. Het blijft te gekunsteld, te digitaal.
Kijk zeker ook even naar de MXR GT-OD. Een heel mooie low-gain TS die de eigen klank van je sound intact laat. I.M.O. veeeeeeel mooier dan alle Ibanez TS-en en meer TS dan de Boss-en en Digitech's....
Verder vind ik de Barber Direct Drive een erg mooie overdrive, heeft wel veel meer gain/drive...
Ik vraag mij altijd weer af in hoeverre dat iemand iets kan beoordelen als 'veel meer dan dit' en 'veel beter dan dat'. Ik zou dat soort uitspraken niet durven doen zonder referentiekader in ieder geval. Of je moet me al wijs maken dat je ze allemaal getest hebt.
Ik heb een aantal TS-en in mijn bezit gehad en heb ook een enorme zoektocht achter de rug naar een mooie TS-achtige. Natuurlijk heb ik ze lang niet allemaal vergeleken dus in grote lijnen is mijn beoordeling op ervaring gebaseerd...
Ik vind een heleboel TS-en nauwelijks van elkaar verschillen en de MXR GT-OD vind ik qua klank juist wel verschillend. Vandaar raad ik de Topic starter deze uit te proberen......
Nee, dat doe je niet. Je raadt vooral iets af met opmerkingen als 'veel meer' ed. Ik zeg dat dat gebasseerd is op niks. Die Digitech pedalen waar jij zo op afgeeft heb je gewoon nog nooit echt aan de tand gevoeld als je gewoon eerlijk bent. De naam staat je niet aan en het is digitaal, dus per definitie slecht volgens velen. Het is gewoon gebasseerd op eeen hoop nagelul, meer niet. Ik heb ook nog nooit wat gedaan met dergelijke adviesen. Ervaringen op wat je wel hebt uitgeprobeerd vind ik interessant, maar niet op het afgeven op iets wat je gewoon niet allemaal uitgeprobeerd kunt hebben. Maar je bent ook absoluut niet de enige die het doet hoor, ik zie het hier zo vaak.
De Digitech's heb ik inderdaad niet echt uitgeprobeerd (behalve de overdrives/distortions in mijn EX-7). Op dat punt heb je gelijk.
Maar ik heb wel veel Ibanez-en, Boss-en (met/zonder modificaties) en enkele "boutique"pedalen uit geprobeerd en vergeleken.
Ik raad zeer zeker niets af!!! Ik schreef ook In Mijn Ogen. Ik weet dat het een persoonlijke mening is en dat de overige gear erg van invloed is. De TopicStarter kan uit de vele ervaringen en meningen op dit forum zelf ideeën opdoen en gaan testen. Zo heb ik het ook gedaan.
Ik wilde alleen de MXR even onder de aandacht brengen omdat die niet zo bekend is maar zeker het proberen waard is.
Sorry als ik negatief ben overgekomen....
Je ontwijkt m'n punt een beetje, maar dat geeft niet.