dat is precies andersom. Voor overdrive meer gain. Na overdrive meer volume.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Printable View
dat is precies andersom. Voor overdrive meer gain. Na overdrive meer volume.Citaat:
dat vind ik vreemd, maar komt nog beter uit als ik dan toch een ander buffer circuit gebruik ipv de SHO als buffer.
maar de kleuring van een SHO komt mss nog ten goede van mn geluid
De SHO is een volume booster, als je hem voor de overdrive zet, versterkt hij dus het ingangssignaal, het zelfde doet een gainknop op je versterker of overdrive pedaal. Als je hem erna zet verstekerkt hij het overstuurde signaal en gaat het harder weer je versterker in, als deze clean staat ingesteld heb je tot op zekere hoogte een volume boost.Citaat:
Even bumpen,
Wat is nu eigenlijk ook al weer het verschil tussen de twee hard on versies?
is er een verschil in klank?
Ok bedankt. Dan ga ik voor de oude versie
de voorschakelweerstandjes kies ik zelf het liefst vrij hoog want ik haat verblindende LEDs en het is ook goed voor je batterij.
Wat betreft de SHO; ik raad je met klem aan er een ontstoringsfilter bij in te bouwen. Een 100 ohm weerstand en 100uF elco die de voeding ontstoort. Zoals hij nu is kan de SHO problemen geven als je hem samen met andere pedalen aan 1 adapter hangt. Luiheid van Zachary om die niet al gewoon in het circuit op te nemen.
Ja die weerstandjes bekijk ik wel eens led per led...
enne, heb nog niet gehoord van zo'n ontstoringsfilter of problemen bij de sho ermee. En waar moet die dan komen? gewoon na elkaar in de keten van de voeding vlak na de 9v jack?
Bij mij hangen die weerstand en elco er ook niet aan, en nooit last mee hoor.
Soit, om op de vraag te antwoorden: aan de stroomjack zet je in serie een 100ohm weerstand (na de weerstand dus pas aftakken naar je circuit en led) en op de stroomjack zelf hang je een elco van + naar - (in parallel dus).
In that case I won't bother
als ik er last mee heb is het niet alsof het ineens gaat ontploffen,
dan hang ik er later dat wel bij aan.