@ DarknessAwaits - nog bedankt voor de foto's, en zo
@ all - Ok, Status......
Wat ik gister gedaan heb is het "verleng"gedeelte op die Cap (zekerign)vervangen, maar dat maakte geen verschil.
Toen nog maar even naar de Jack bedrading gaan kijken, maar die kan maar op 1 manier, op alle andere combinaties.....geen signaal at all.
Dus die weer gedaan zoals hij zad.
Ook had ik ergens gelezen, dat je de "buiten" bedrading, die je van die hums op je volume pot moet zetten, niet op elkaar vast moet maken, maar naast elkaar, zo dat ze niet "direct" met elkaar in verbinding stonden.
Dit was in de 1e instantie wel ons geval, want zeg zelf.......volume pot is ook metaal en staan ze dus ten aller tijden met elkaar in verbinding.
Wel een waar indirect, en als ik ze op elkaar zet is dat direct.....maar dat zou geen verschil moeten maken, zou je zeggen.
Anyway,
Toch maar even los gemaakt, en naast elkaar vast gezet, zonder dat ze onderling "direct" contact met elkaar hadden.
Maar geen succes que verschil in sound. (zo als ik al verwacht had)
Toen maar de Tone knob er tussen uit gehaald, en alles wat daar op zad naar de volume gezet.
Die was met succes, en de gitaar klinkt al beter dan dat hij ooit (met de EMG's) gedaan heeft.
Alleen zijn we er nog niet geheel over te spreken, en is er twijfel.
Is het nou de sound dat die EMG's geven, en moeten we stoppen met zoeken.......of is er toch iets anders.
Want het blijft vreemd te noemen, dat als je die Tone er tussen uit haald er meer attack op je tonen zit, want zo veel doet die tone niet in de configuratie zo als hij was.
Wat ik wil gaan doen is, een hele nieuwe set van tone volume er in gaan zetten.
Daar na mocht dat nog geen verschil maken, de switch er uit halen, en er neen nieuwe in stoppen.
En maar weer verder zoeken.