En sunburst is sowieso een mislukte paintjob.
Printable View
En sunburst is sowieso een mislukte paintjob.
Ik wilde een soort beits afwerking doen, waardoor hij zwart transparant werd maar door de schade aan de body kies ik toch voor zwart.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
Alleen wordt het iets matter leisteenachtig zwart dan er op zat, beetje zoals de kop van de parker.
Ska, als je even naar de detailfoto kijkt waar de brug goed op te zien is:Citaat:
1 klein kritiek punt alleen: de tremelo pook zit los in de brug. er is geen kliksysteem en ook geen schroefdraad. je doet hem er gewoon los in, maar dit werkt NIET! als je vooroverbuigt met gitaar (om veters te strikken of plectrum op te rapen) valt de pook eruit! heel irritant, niet goed overnagedacht, FOEI parker!
er zit een heel klein inbusje op de schacht van de tremoloarm, daarmee kun je regelen hoe strak je pook zit
Ik dacht al, wie zal het hem vertellen :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik
In aanvulling op Struik: deze wilkinson tremolo's hebben in het gat waar je de arm in steekt een kunstofbusje. Door die imbus te verdraaien vervormt dat wat en blijft de tremolo vast zitten. Je kunt dan zelf kiezen of dat wat strakker moet zijn, zodat de tremoloarm op z'n plek blijft, of iets losser, zodat hij tijdens het spelen weer naar beneden zakt. Bij voorkeur dus afstellen terwijl de arm er in zit: dan kun je de boel meteen afstellen naar je eigen wensen. Eenmaal afgesteld blijft het systeem tijdens gebruik (dus tig keer de gitaar in en uit de koffer, waarbij je telkens die trem er uit trekt en weer in prikt) gewoon goed en hoef je niets aan dat imbusje te verstellen. Ik vind het prettig: gitaar uit de koffer, arm er in prikken en klaar. Niet meer dat gedoe met schroefdraad wat zijn beperkingen (speling/blijft niet in een stand staan) heeft. Ook beter dan die tremolo's waarvan je de arm als een kogelgewricht vastklikt, die altijd snel speling krijgen omdat die kunstofringetjes slijten.
M.b.t. de kleur: In het podiumlicht zul je waarschijnlijk niet veel terug zien van dat see-through groen. Waarom maak je de hele gitaar niet gewoon met van die blokjes? Of gewoon die body wit maken, waardoor de slagplaat strak uit komt.
ha, dankjewel Struik en Noid, het klopt van dat imbusje! grove fout van mij, sorry Parker, ik had niet moeten twijfelen :D En nu moet dat imbusje zn nut nog even bewijzen, als het idd een goed systeem blijkt te zijn is het zeker een plus punt! mn ibanez` floyd heeft zo`n kliksysteem, en daar is het inderdaad zo dat die kunststof ringetjes slijten en dat er speling zit. das niet goed!
de hele gitaar in blokjes vind ik dan weer niet zo mooi noid. en wit ook niet. ik denk aan rood, of groen voor de hele body. liefst beetje see-tru vanwege de mooie houtnerven, maar helemaal dekkend mag ook als dat beter zou overkomen. dat laat ik de spuiter dan maar beslissen, ach het is niet iets wat ik meteen ga uitvoeren, eerst rustig over nadenken.
Ok. Als jij hem zo vet vind; zeker doen ! Succes :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
Arjen, als je dat ding toch gaat verneuken kun je dat beter met die van mij doen. Neem ik die van jou wel! Ik heb een zwarte, en vind die sunburst wel mooi.
PM me maar ff harry, kunnen we het wellicht ff over hebben.
je hebt PM!
goddamnit, allemaal spam zeker, voor de gitaren waar je weer es vanaf moet ?:D