Ja, 't ging natuurlijk om 't gitaartje heh... :satisfie:
Printable View
Ja, 't ging natuurlijk om 't gitaartje heh... :satisfie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos
Flipkoos die gitaar van die chinese vrouw klinkt klanktechnisch over mijn apple speakertjes zo dun (herken het wel als takamine nylon geluid). Als je sec een 'spaansje' vanaf een 700 euro neemt heeft zo'n gitaar al zoveel meer body en verdiepingen. Laat staan als we met het echte 'kaliber' beginnen.
Ik krijg er met andere woorden geen nat broekje van. :hippie:
P.S. Onvoorstelbaar als je de kosten van zo'n orkest produktie neemt en het geluid van zo'n middle of the roadje. Hoofdzaken en bijzaken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shidan
Mijne heren,
Een spaansje, van 700 E, is nog steeds luciferhout als je het vergelijkt met de gerundino, bernabé, burguet etc..
graag even de bij en hoofdzaken scheiden aub.
Ed
Ik dacht niet dat we het over dat soort gitaren hadden gehad Ed...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed deijkers
Mijn Takamine is een gitaar voor erbij...zo'n ding als JIJ bedoelt moet je met handschoentjes aan bespelen man, en dat speelt niet zo lekker.
En die professionele gitaren...het nadeel is dat de prijs boven de 1500 euro verhoudingsgewijs een enorm stuk sneller stijgt dat de klankkwaliteit.
Nee hoor, ik blijf tevreden en met mij vele andere nylon-takaministen, zoals oa Mr. Sacksioni, Xuefei Yang enz.
Dat werdt volgens mij ook heel duidelijk gedeponneerd.Citaat:
Trouwens is het uitdaging bij die 'spaanse jongens' er een te vinden van 1200 euro met een uitstraling van de 3000 tot 5000 range. Is bij spanjaarden goed mogelijk. Kost wat tijd en investering.
Bij heel veel gestudeerde klassiek gitaristen met uitvoerende potentie valt me heel vaak op dat er gekozen is op prijskaart en op naam. Dat er zeer weinig kennis is op het gebied van wat de markt te bieden heeft en welke variatie's er te koop zijn. (De pepsi en coca-cola proef wordt zelden toegepast.Wel geblinddoekt graag) Voor de duidelijkheid dit geldt niet voor alle klassieke gitaristen.
Maar als je veel tijd van je leven in een kamertje hard studeerd is die 'coming out' in de 'grote' wereld niet makkelijk (Cruijf zijn frase wederom toepasbaar) :hippie:
Tjonge, vanwaar die minachting naar studiegitaren van die prijsklasse?Citaat:
Ik kan me trouwens herinneren te hebben gelezen dat Gerundino zn gitaren ook verkocht rond deze prijs, tot er mensen met een naam erop zijn gaan spelen...