Ja idd, je kan dat beter voor vocals gebruiken(de vetraging)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
En met een goede compressor is het niet eens zo erg nodig om een gitaar meer als 2 keer te tracken(bij mij iedergeval)
Printable View
Ja idd, je kan dat beter voor vocals gebruiken(de vetraging)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
En met een goede compressor is het niet eens zo erg nodig om een gitaar meer als 2 keer te tracken(bij mij iedergeval)
Hoi mendel, nog ff een vraagje over DFHS.
In het window waar je je setje kan samenstellen, kan jij tussen 16 en 24 bit switchen, bij mij zit dat knopje daar niet. Zat het er bij jou in het begin ook niet? Of hoe heb je het dan voor elkaar gekregen. Alvast bedankt
Draait je sequencersoftware op 16bit? Zo ja, dan kan DFHS dus niet hoger gaan dan de host.
Is dit niet afhankelijk van je geluidskaart, of DIE het wel ondersteund?
Ik werkt met een line 6 toneport geen idee of die het ondersteund. Het knop je zit wel ergens anders, maar het gaat mij om het trucje om de belasting op je intern geheugen te verminderen zoals in de video te zien is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roman
Als je alles op 24 bit wilt draaien heb je inderdaad een krachtigere computer nodig, maar als je geluidskaart geen 24 bit ondersteunt heb je geen keuzen tussen 24 en 16 bit.
De toneport werkt volgens mij op 16bit/48khz maximaal maar dat staat vast wel op line6.com
Dat is precies wat ik bedoelde, als je kaart het niet ondersteund heb je ook niet de keuze. 16b/44kHz zal heel waarschijnlijk zijn.
Ik wil nog even vermelden als je net DFHS hebt.
Zorg er dan voor dat je hem helemaal up to date hebt.
Maak een account aan met je dfhs code op toontrack en daar kan je allemaal updates enzovoort downloaden.
JE HEBT EEN PMCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloodline
Ten eerste echt super vette video's
Ik vroeg me af wat zijn de voordelen van Nuendo ten opzichten van Cubase?
Voor de rest heb ik een tip als je dubbele gitaren wilt gebruiken om je riff extra dik aan te zetten. Dan is het aan te bevelen om de track nog een keer in te spelen en het liefst met een andere gitaar of versterker (of beide als je in de gelukkige positie bent). Omdat je dan meer een menselijk element in de track verwerkt. Niemand kan precies gelijk spelen.