-
In 't echt is 'ie veel mooier... :D
Alhoewel die achterkant dan wel weer heel mooi op de foto staat, met die vlammen en alles...
De gitaar lijkt op de foto's een beetje gelig of oranje, maar als je hem ziet dan is hij toch meer bruinoranje...
Klonk ook goed trouwens, lekker helder en open, alleen zou ik zelf de actie wat hoger zetten, dan heb je net iets meer toon hoger op de hals, maar het is absoluut een mooie gitaar... :)
-
Ik krijg zo het gevoel dat hij erg stroef speelt als ik naar die nek kijk. Maar dat omt misschien omdat hij precies op de Aslin Dane Baritone van een vriend van me lijkt, en die ontzettend stroef is.
-
Nee, de gitaar speelde juist supersoepel, die neck is ook echt bizar stabiel, heb nog nooit zoiets gevoeld...
Heel gek, het is best een dunne en brede neck met een platte radius maar toch leek het alsof ik flink wat in m'n handen had en het zat ook niet in de weg, het voelt wel heel anders dan een Fender of Gibson...
-
Als hij anders voelt dan een Fender is het alvast een pluspuntje. Ik vind Fenders helemaal niet lekker zitten in mijn handen.
-
Dat kan, het verschilt ook per exemplaar en het hangt er ook vanaf wat voor snaren je erop zet, het klinkt in ieder geval ook heel anders...
De Carvin is toch meer Superstrat achtig maar dan wel open van klank, een beetje richting Tom Anderson maar dan nog iets minder een Stratachtig karakter...
Ja, ik vond het zeker een goede gitaar, gebalanceerd en open...
-
Tot nu toe vind ik Gibson en PRS necks de lekkerste in mijn handen zitten. Komt die Carvin daar in de buurt?
-
Pfoeh, geen idee, misschien heeft het wel iets weg van een PRS neck...
Als je PRS tof vindt dan zou je ook zeker eens Nik Huber gitaren kunnen checken, die vind ik nog een pak beter klinken, die Atlas gitaren schijnen ook erg goed te zijn, dan heb je voor veel minder geld een handgebouwde PRS achtige gitaar...
Die Carvin is ook tof, heel veelzijdig heb ik het idee, je kan er Metal en Heavy Rock mee spelen, maar het is niet het enige wat ermee kan, de gitaar klinkt zowel open als strak genoeg zal ik maar zeggen...