Daarom wordt ie al tientallen jaren gebruikt.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
We weten nu wel dat je niet van een sm57 houdt, maar soms komen ze prima van pas en werken ze beter dan menig andere mic......
Printable View
Daarom wordt ie al tientallen jaren gebruikt.....Citaat:
We weten nu wel dat je niet van een sm57 houdt, maar soms komen ze prima van pas en werken ze beter dan menig andere mic......
Ik overdrijf, sorry, maar er is idd de laatste tijd regelmatig discussie over de 57 waarin naar voren komt dat hij wel wat overgewaardeerd is geraakt door de jaren heen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skanky
Ik zal hem nog eens proberen zaterdag, met een jazzband.
hij is idd overgewaardeerd en vaak verkies ik andere mics boven de 57, maar voor een gitaarversterker zet ik'm er toch vaak bij om te mengen met andere mics. Ook voor snare werkt ie vaak prima icm een c451 bv, voor sommige stijlen verkies ik 'm boven een m201....Citaat:
maar voor jazz zou ik'm eigenlijk dus niet zo gauw gebruiken......
Ik heb sporen zat en ik zal hem eens proberen op de banjo, met twee andere mics.
Nou, for what it's worth, ik vind die SM57 ook echt vreselijk crap hoor en ik speel niet alleen Jazz, voor Rock dingen vind ik het ook niks, het geeft gewoon totaal niet het geluid weer zoals dat in de ruimte klinkt...
Heb je net een mooie amp gekocht en goed getweaked op je gitaar en dan klinkt het nog als een schreeuwerige rafelige en middige brij, geen diepte, geen laag, geen transparantie, niks van dat al...
maar om weer even on-topic te komen :) : ik kan me voorstellen dat je een kindineensnoepwinkel-gevoel kreeg bij het zien van al die microfoons.
Je zult er zelden zoveel tegelijk kunnen zien.
Ik begrijp niet waarom die dingen zo veel waard zijn geworden want als je het ziet zit er bijna niks in, heel bizar gevoel als je zo'n apparaat in onderdelen ziet liggen. Maar in elkaar gezet brengt het tussen de 10 en 20 duizend euro op.
Maar wat je ook zei over de orginele buizen van de u47, de bedragen die daarvoor neergelegd worden......
Ik ken de beste man waar het hier over gaat ook. Aardige gast en ik heb wel eens iets opgenomen met hem en zijn baby's. Ik zal kijken of ik het hier nog ergens op de pc heb staan.
Ging om een akoustische gitaar met zang.