Lees eerst gewoon even goed rond voordat je vragen begint te stellen, de search is er niet voor niets!
daarnaast, kijk even op:
www.guitarelectronics.com
Printable View
Lees eerst gewoon even goed rond voordat je vragen begint te stellen, de search is er niet voor niets!
daarnaast, kijk even op:
www.guitarelectronics.com
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
B_2_the_a: Jij bent zo'n beetje geboren met een soldeerbout in je handen. Dat heb ik van het weekend wel ontdekt toen ik al die effecten open zag liggen met onderdelen waar ik werkelijk niets van snap.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ik denk dat Valoosj, net als ik een behoorlijke leek is op dat gebied. Als ik zoiets ga zoeken met de zoekfunctie kom ik er ook niet uit.
Is er niemand die een schema heeft?
Als ik je vraag goed begrijp, Valoosj, dan zou ik dit schema (al eerder gepost) namaken:
http://i69.photobucket.com/albums/i4...t_3w_phase.jpg
Op dat schema zie je bij ieder element ook nog een rode en een witte draad. Daar moet je niet naar kijken, die zitten intern in je humbucker (is de verbinding tussen de twee spoelen.
Valoosj,
je hebt pm
als je bij dit schema een extra tone wil hebben,
moet je het draadje van de tone potmeter naar de volume potmeter weghalen...
dat draadje gaat naar 1 van de aansluitingen voor het element op de grote switch (maakt niet uit welke kant)
en je 2e tone potmeter bedraad je het zelfde maar dan het draadje naar de andere aansluiting van het element op de switch
Dus aan het signaal van het brugelement hangt een tone
en ook aan het signaal van het neckelement hangt een tone
ok, bedankt al voor de hulp. de phase zal wel lukken denk ik.
maar hoe zit het dan met het coil splitten?
ik wou beide (phase en coil splitting) doen via push pull pots.
maar ik vermoed dat ik voor de phase moet kiezen tussen ofwel de brug pickup die met zichzelf uit phase kan als de coil splitting aanstaat, ofwel beide pickups die tegen mekaar uit phase gaan. en die dan ook nog een gesplits kunnen worden terwijl ze uit phase zijn, dat je single coils uit phase hebt .
je hoeft maar zo'n phase switch op 1 van de elementen toe te passen
anders heb je beide elementen uit fase ===> infase :)
maar als ik humbuckers gebruik kan ik die toch tegen elkaar uit fase zetten
In jouw tekening zie ik dat de humbuckers meer twee draden hebben (massa en een hot draad), coilsplitting gaat dus niet lukken omdat de beide spoelen intern, in de humbucker, verbonden zijn.Citaat:
Dit is al eerder besproken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Citaat:
hehe, dat was snel gereageerd. ik had het zelfs nog niet gezien.
ik gebruik inderdaad Seymour Duncans die de nodige draden hebbe.
ik ben aan het opzoeken geweest, en Brian May zet zijn brug en midden single coils tegen mekaar uit fase. dus zoiets zou ik dan willen doen met mijn brug en nek humbucker. maar is het dan mogelijk om ze zowel als humbucker en als single coil (na coil splitting) uit fase te zetten? op die manier zou ik veel verschillende tonen uit mijn gitaar kunnen krijgen
dat is met het schema al zo :)