Ja maar, ja maar... jij bent heel geen Belg! :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Printable View
Ja maar, ja maar... jij bent heel geen Belg! :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
AMEN!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blademan
Ik snap best dat een afgeragde gitaar karakter heeft. Maar als je 'm zelf verkloot is-tie wel afgeragd maar zonder karakter.
Net als die Vintage-gitaren laatst in DE GITARIST. Zielig.
Om zo'n dingen te beweren moet je toch wel Nederlander zijn. :eek: :dance:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Hé pas op he, je bent hier wel te gast! :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nopster
Maar ff zonder gekheid, een slagplaat verkleurd normaal gesproken amper. Er zijn jaren geweest dat Fender andere slagplaten gebruikte (ergens in de jaren '60 volgens mij) die wat verkleurden, maar normaal gesproken verkleurd echt alleen maar de elementkapjes, het dopje op de tremolo en de switch en je knoppen. Vraag Vulvasonic maar, die weet er meer vanaf dan ik.
Mijn oom heeft verschillende 60-ers en die zijn allemaal verkleurd. Mss dan omdat ze nogal veel in rokerige ruimtes staan?
Edit: ik zie dat je juist zei dat ze in de jaren 60 ...
Had het te laat gezien. (Belg he ;) )
Wellicht dat dat de jaren '60 versies zijn die ik bedoel. En rook maakt alles geel wat wit is, dus dat is ook zeer wel mogelijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nopster
Het is ook niet zo dat slagplaten helemaal niet verkleuren, maar sommigen denken dat ie net zo geel wordt als de rest van het plastic en dat is zeker niet zo. Waarschijnlijk zijn de rest van de plastic onderdelen op de gitaren van je oom nog veel geler dan de slagplaat neem ik aan?
Ik wou trouwens dat ik zo'n oom had :o
edit: Dat ge-edit moet es afgelopen zijn. Hier kan ik niet tegen editten! :seriousf:
Veel geler idd. Naar het bruin-gele toe zelfs... En de lak is hier en daar al lekker gebarsten. 8-)
jaren 60 slagplaten hadden een groen tint van zich zelf(niet geel).
neem bij alles wat je doet, je gitaar mee... hang hem de hele dag om je nek... tijdens alls, alles, alles wat je doet. Zo zijn de 'bekende' afgeragde gitaren ook ontstaan. het zijn gebruiks sporen geen gereedschap sporen. Serieus, ik vind een afgeragde gitaar er stoer uit zien, maar ben nog maar weinig mooie gerelicte tegengekomen. Gisteren zag ik nog een strat uit de customshop van Fender, redelijk mooi gerelict maar gloednieuwe hardware en fonkelende hals. En de grotere slijtage plekken waren afgelakt :o... http://img170.imageshack.us/img170/9...emm7prvsq7.gif
Ik wil overigens met deze post geen wel/niet relicen discussie uitlokken, maar probeer uit te leggen dat een relic er bijna nooit zo mooi uit zal zien als the real thing... oftewel, wees niet te zuinig op je gitaar en gaan met die banaan.
hardware kun je ook relicen,gooien ze meestal vloeibaar stikstof over dacht ik.