Nee man. Gewoon 65w greenback achtige speakers van scumback. Check het verhaal maar op die site. Dude knows his shit.
http://www.southbayampworks.com/speakers.html
Printable View
Nee man. Gewoon 65w greenback achtige speakers van scumback. Check het verhaal maar op die site. Dude knows his shit.
http://www.southbayampworks.com/speakers.html
Hoe deed Hendrix het eigenlijk dan?? (behalve "goed") Die draaide bij mijn weten zijn Marshall's op het hoogste standje en die speelde toch ook over Greenbacks? Of is het dan zo van; 100 watt over 8x25 watt?
Uiteraard. 2 kasten van 100w = 200w. En nog fikte hij r heel wat af aangezien een superlead geen 100w output heeft....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater
Nee dat was z'n Strat hehe. Geloof dat hij dit 1x deed en dat het publiek toen elke avond verwachtte dat hij de boel in lichterlaaie zou zetten.
De band blue cheer had wel brandende amps. Die linkte 6 tot 10 marshall majors aan elkaar(voluit wel te verstaan), die regelmatig vlam vatte enz, dan trapte ze de stack gewoon om en zette de roadies een andere opgelapte major neer :)
Heb ooit 8 greenbacks gekocht, 20 jaar terug voor 2 gulden 50 het stuk (de beste man had hele mooie kastjes gemaak van de buikkasten) tis me tot heden niet gelukt er ook maar een op te blazen. 2 x 12 kastje met marshall 2203 op 7, no problem.
8 x 30 WCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater
Vanaf +/- 1968 meestal met 30 Watt/55 Hz bass-speakers
EDIT: klinken wat vetter, ronder en smeuïger met Strats
Het is me nog niet gelukt om 'n Vintage 30 van 60 Watt in 'n goeie goeie kast op te blazen met 'n 100 Watt amp. Heb ook nog 'n kastje met 2xM20 uit de jaren 60 die ik zelf alléén met 50 Watt of minder gebruik maar de vorige eigenaar had er vaak met 100 Watt ampjes over gespeeld.
Risico: ja zeker, maar ik heb de indruk dat Celestions heel wat kunnen hebben :)
Mijn greenbacks (of eigenlijk blackbacks) uit 1978 zijn toch echt maar 25w/55Hz.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Klopt maar er zijn ook 20 en 30 Watt types geweest....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
Say what???? En van die dingen zijn er al zo weinig in omloop! Majors schijnen er inderdaad om bekend te staan dat ze snel erg heet worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
Okee, neem ik direct aan. De oudere 20 watters kon ik wel idd, maar 30w GBs had ik nog nooit van gehoord.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius