Echt zo vet !:)
Ik wil eigelijk ook de lak van mijn tele af, maar wat is een verfbrander?
Printable View
Echt zo vet !:)
Ik wil eigelijk ook de lak van mijn tele af, maar wat is een verfbrander?
Da's een fohn die je bij de bouwmarkt kan kopen, niet geschikt voor kapsels, wel voor lak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aron Maiden
Wat me trouwens opviel bij de squier:
Met de verfbrander op max bij een gaatje in de lak beginnen (bijvoorbeeld een van de slagplaatschroefgaatjes) en dan de luchtbel over de gehele body "verschuiven" door de brander te verlpaatsen werkt perfect.
De blanke lak die extreem dik is laat dan vezelf los van de kleurlak. Je hebt geen krabber nodig en de kleur komt dus onbeschadigd onder de blanke lak vandaan.
Deze kleurlak is heel dun en heel snel weg te schuren. Relict dus gemakkelijk.
Voor een mooie relic zou je dus deze methode kunnen toepassen en dan een heel dun laagje blanke lak over de kleur.
Dan heb je binnen een jaar intensief spelen een hele mooie relic (maar zoveel tijd heb ik dus niet voor dit project.
heey dankje,
Volgends mij hebben wij niet zon fohn..
maar ga er wel eentje regelen, en dan ga ik het proberen op mijn london city denk ik!!
Erg leuk projectje, ga ik zeker volgen :)
Het blokje hout is nu mooi strak gemaakt aan beide kanten van de body. Het squier logo is verwijderd van de kop en ik heb wat geld naar paypal overgemaakt zodat ik van de week de SRV Exciter Circuit kan bestellen. Van de week ook nog even shoppen bij Tonefactory en wachten tot de elementen en slagplaat van Marktplaats binnen zijn.
Binnen twee weken zal ie wel af zijn, en dan wordt het tijd voor het volgende project: de Hendrixstrat. (die is te volgen in de rubriek Zelfbouw). (ohja, en de zelfbouw SRVstrat is ook al bijna af) (vervelend hé , dat gassen op strats, moet k steeds weer iets nieuws maken).
Je hebt PMCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Drug
schroefjes zijn eruit! hoera!!!
(kl*tedingen)
is een verfbrander echt nodig? das behoorlijk wat geweld... maar ja.. alleeen schuren ben je zeker 45 uur bezig...
Met de verfbrander koste het me 10 minuten om alle lak weg te krijgen. Zo'n brander heeft geen vlam, en als je blijft bewegen met dat ding gaat het echt wel goed.Citaat:
Vergeet ook niet dat schuren inderdaad 45 uur duurt en dat de lak erg hard is. Zodra je op een plek door de lak bent kom je op het zachtere hout. Dat hout schuurt veel sneller en zo krijg je kuilen. Pak gewoon die brander en begin op een veilige afstand, dan steeds meer dichterbij.
mm dan maar idd even zo'n brander regelen :)
Citaat:
Weet je heel zeker dat dat geen multiplex is? Staat zo slordig om daar na de halve gitaar kaalgemaakt te hebben achter te komen.Citaat: