Oorspronkelijk geplaatst door brunodb
dat is werkelijk een onozel onderwerp é. goede of slechte gitaristen. van wat laat je dat afhangen? of iemand een goede techniek heeft of van hoe mooi je zijn speelstijl enzo vindt?
ik hoor persoonlijk liever kurt cobain spelen dan een notenneuker à la Vai. is cobain daarom een betere gitarist? tuurlijk niet.
volgende vraag, iemand met een goeie techniek, is dat een goeie gitarist? en moet een goeie gitarist gewoon goed kunnen spelen of moet ie ook geweldige songs kunnen schrijven? dus basicly, tellen we de sessiemuzikanten mee of niet?
echt gewoon een te dom onderwerp om over te lullen.
net zoals er geen beste gitarist bestaat die dat voor iedereen is, is er evenmin een slechtste gitarist die dat voor iedereen is.
mijn mening is dat een gitarist pas goed is als ie met soul speelt. de notenneukers zoals satriani en vai zeggen mij niks. slash vind ik geweldig als hij traag speelt met veel bends, als hij begint te schredden vind ik het weer minder.
maar ik ga niet pretenderen dat vai en satriani geen brilliante gitaristen zijn want dat zijn ze. maar wat hebben we in godsnaam aan deze thread?