Hahahaha......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
G.G. trek ff een nieuwe verschoning aan, deze zit vol van het lachen.
Printable View
Hahahaha......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
G.G. trek ff een nieuwe verschoning aan, deze zit vol van het lachen.
je heb ook gitaren die niet van hout zijn daar willen de meeste niet aan,toch is een merk als veleno toch wel gezocht als vintage gitaren die zijn gemaakt van een stuk aluminium.vrij duur ook...
Toevallig ga ik straks in 2 verschillende gitaren proecies dezelfde pickups zetten, dus we zullen eens zien of het hout veel uitmaakt :satisfie:
Als miereneuker moet ik dan toch vragen of de gitaren verder precies hetzelfde zijn :D Anders weet je nog niks...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
Precies. Type brug, string through of niet, fretboard, topkam, etcetera...
Ze zijn niet helemaal precies hetzelfde, allebei ibbies, alleen 1 met vintage trem en de ander met floyd. Natuurlijk geeft dat ook verschil, maar ik heb nu al het idee dat mijn RG 'kouder' klinkt als mn GSA. Straks zitten in allebei dezelfde pickups en dan ga ik het nog eens bekijken :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veekeren
Ik heb een PRS Custom 22 en een CE22. Beide gitaren hebben een Mahony body met maple top. Beide hebben Dragon II elementen. Alle hardware is hetzelfde. Het enige verschil is de hals. De Cu22 heeft een gelijmde mahony hals met Brazilian Rosewood toets. De CE22 heeft een vastgeschroefde maple hals met een niet Brazilian rosewood toets. Volgens de theorie van de underdog zouden deze gitaren dus nagenoeg hetzelfde moeten klinken. Maar niets is minder waar. Het zijn 2 totaal verschillende gitaren. De CE22 is feller, heeft meer hoog en een erg heldere klank. De Cu22 is warmer en heeft meer "ballen". Hout heeft een enorme invloed op de sound van je gitaar. Ik denk dat hout en de bouwwijze van je gitaar wel 80% van de sound zijn. Het verschil in elementen wordt juist enorm overschat.
Eum... ik speel altijd ZONDER versterker als ik een gitaar kopen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
Ik denk dat niet iedereen mij begrijpt. Ik wil niet zeggen dat iedere gitaar met dezelfde pickups, snaren, brug,... identiek klinkt. Hout heeft weldegelijk een invloed. Maar dit betekent niet dat een gitaar van "slecht" hout niet mooi kan klinken met goeie pickups. Snaren, brug, kam, pickups, versterker en effecten hebben samen veel meer invloed op de klank dan het hout.
Maar dan hoor je toch wel verschil, zeker? En waar speel je daarna dan mee? Prik je dan in op een 5150 met de gain op 10?
Het zal misschien al gezegd zijn maar naar mate je meer gain gebruikt zal het belang van het hout, constructie etc. op het uiteindelijke geluid afnemen. Highgainers kunnen m.i. beter prioriteit geven aan een high-end amp en PU's dan aan high-end gitaar. Met clean en low-gain hoor je het verschil daarentegen echt wel, laat daar geen misverstand over bestaan :)