Printplaten? In een London city?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Printable View
Printplaten? In een London city?Citaat:
Nee, dat zeg ik ook niet.
Tja, nou weet ik nog niet wat 'MOJO' is......
Printplaat in deze thread ging over die Floyd versterker waar iemand 'n vraag over stelde.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
Mojo is iets waar Muddy Waters over zong :)
MOJO kan zijn wanneer je een versterker aanzet en je koude rillingen krijgt van het zachte gebrom van de buizen.
Of dat je warm van binnen wordt bij het zien van zo'n half versleten in zwart tolex gehulde Marshall behuizing :)
Da's MOJO.
Als je niet weet wat MOJO is..... dan mis je denk ik een groot deel van de charme van een buizenbak ;)
Mojo is dat onbeschrijfelijke iets aan een product, vooral een vintage product. Noem het karakter, noem het de x factor.... gewoon datgene wat het net iets begeerlijker maakt.
Zoals een echte '59 Les Paul misschien niet eens zo goed is als een op en top geprepareerde '59 re-issue, maar toch 100 keer meer mojo heeft.
Natuurlijk, daar kun je niets tegen in brengen. De uitstraling van een mooi vintage product, nee daar kan een LC niet aan tippen. Maar daar had ik het ook niet over.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Hoewel.... Ik heb zelf een LC gekocht uit '71 met een zilver plexi front een witte plastic achterkant en een plexiglas logo erop. Het verlijmde indicator lampje wijst erop dat dit orgineel zo gemaakt is... komt toch al meer in de richting dacht ik?!
Daarnaast vindt ik het zelf juist erg 'mojo' om een lekker geluid te halen uit zo'n oud stukje oerhollandse cult. Iedereen hard lachen todat je hem aanzet, dat vindt ik humor!
Da's humor en dat is weer wat anders ;)
Ik begrijp tot op zekere hoogte wel wat je bedoelt hoor, maar soms spelen er gevoelens mee die niet volgens de wetten van de elektronica zijn te verklaren.
En dat er mensen zijn die deze mods voor veel geld verkopen: welcome to the real world. Dat is waar een economie om draait. Iemand kan iets wat een ander niet kan er verkoopt dat tegen winst....
In het geval van een mod zou ik het anders zeggen: iemand claimt een beter product te maken door een origineel product te modificeren en verkoopt dat tegen winst aan iedereen die hij/zij weet te overtuigen van het nut van een dergelijke modificatie. Er zijn immers wel anderen die het ook kunnen, het is aan de klant om de mod te kiezen.Citaat:
Is ook schitterend speelt op een kitty hawk.... ;) met een bogner kast eronder.
Die heeft duidelijk zijn oren gebruikt en niet zijn ballen.