^Bump^
En... al binnen? Zoja, hoe bevalt ie? Ben heel benieuwd namelijk, zit er ook aan te denken 1 aan te schaffen voor mijn 5150 maar ben er nog niet uit of het echt verschil maakt en het geld waard is!
Printable View
^Bump^
En... al binnen? Zoja, hoe bevalt ie? Ben heel benieuwd namelijk, zit er ook aan te denken 1 aan te schaffen voor mijn 5150 maar ben er nog niet uit of het echt verschil maakt en het geld waard is!
Mijn mening is dat een "powerbrake" zeker op een mastervolume niet zo zinvol is. Uitproberen, toch maar.
Wat is eigenlijk het probleem dat geluidsmensen met een luid versterkervolume hebben... is het het te luide signaal voor de microfoon of eerder de moeilijk te maken mix omdat er een geluidssignaal de zaal wordt ingestuurd waar ze geen controle over hebben?
Indien het 1ste kan je dit toch niet oplossen met een scherm als je wilt close-miken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef
Nee.
Je amp gaat zo hard dat de PA mix uit balans raakt, overspraak op vanalles, drums etc. Dus: scherm voor je amp.
Een mic kan veel meer geluidsdruk aan dan een amp kan produceren.
Moet je dan geen doos rond je cab zetten? Het geluid weerkaatst toch gewoon tegen een scherm en vliegt dan een andere kant op.
Ik hoor dit vaker, maar snap het dus niet. Ik wil mijn eindbuizen horen werken en dat lukt dus niet door MV dicht te draaien. Een attenuator zit na de eindtrap en laat de buizen dus vole bak draaien. MV dicht betekent dat je je buizen niet maximaal gebruikt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
Het maakt absoluut verschil of ik mijn hotplate of mijn MV gebruik, dus ik ben wel benieuwd naar een goed argument waarom het niet zinvol zou zijn
Hij is nog niet binnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stitch
Kan, maar wat ook goed kan is het scherm schuin zetten, dus "richten" naar een kant waar je er in het geheel geen last van hebt. Zonder scherm kan ook prima, maar dan moet je je speakers naar boven richten. Klinkt raar, werkt echt erg goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onze_jef
Ik heb hier een flinke tijd mee ge-experimenteerd en dat leverde verrassende resultaten op....en een betere mix!
Wat je schrijft klopt helemaal. Je kan met een attentuator je eindbuizen laten werken. Maar als je de Master op 8 wil zetten maar toch niet luid wil spelen, dan moet jouw attentuator serieus gaan ingrijpen en dat gaat ten koste van jouw sound. Als een THD pakweg 5 db(A) moet wegknijpen blijft de sound mooi overeind, maar als ie serieus moet ingrijpen.... its really sucks. En naar mijn mening en mijn ervaring klinkt het dan gewoon beter om wat meer preamp te geven en minder MV. Maar, zoals ik al zei: "uitproberen".Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
Ik heb een attentuator gehad en wou mijn 50W Marshall JMP 1987 ook gebruiken op slaapkamerniveau. Klonk voor geen meter. Mijn jcm800 (mv, uiteraard) klinkt nog enigszins behoorlijk op dit geluidsniveau.
Ik kan me voorstellen dat je bij een non-master versterker de boel zo ver mogelijk wil opendraaien. Maar dat is bij een 5150 toch niet nodig? Ik bedoel met een hotplate ertussen zal ik em niet ineens op 8 zetten denk ik, eerder rond de 3 a 4, dat schijnt al een groot verschil te maken.