I'm with you.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glacius
Printable View
I'm with you.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glacius
Meestal herkent een liefhebber de nepperts wel. erger is het voor de beginners op de markt. Vandaag stond de fiesta rode fender weer op marktplaats. Slechts 295 euries. Kijk dat is vragen om opgelicht te worden. Zelfs Jules de Korte zag nog de fouten.
Omkatten van gitaren heeft meestal een averechts effect. Ik verzamel het een en ander en betaal vaak meer voor een Squier in originele staat dan een omgebouwde, geupgrade SquierFender. Deze laat ik lekker staan. Het geheel volstaat meestal met de opmerking van : Ik schroef hem even uit elkaar voor de nummers op hals en body....... Als mensen hier moeilijk over doen weet ik al genoeg.
Als het omkatten gedaan wordt voor eigen vreugde, dan begrijp ik het misschien nog wel. Verkopen zou dan eigenlijk niet mogen.
Zo'n mercedeslogo is op een rommelmarkt niet zo duur hoor...
Ik heb wel eens gehoord, dat als je een valse decal van Fender of Gibson eropkleeft, je gitaar plots stukken beter wordt!
Inderdaad, het schijnt dat die stickers beter meetrillen en zo zorgen voor een betere sustain. Lees hier maar!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aimé
Tenzij expliciet vermeld, maar dat zal (vaak) niet zo zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duckman
ik wou zelf op mijn oude lelijke nep strat een fender style logo zetten met mijn achternaam, dat leek me wel mooi staan, maar dat is dan ook puur om eigen vreugde, zou dat ding nooit verkopen (ook niet verkocht krijgen :D) maar ik heb er idd een hekel aan, als mensen de boel zo proberen te neppen, vreselijk, vooral wietse's verhaal, dat soort mensen laat je toch het liefste castreren!!!
Precies! Hopelijk zag je de sarcasme ervan in hé, knakker ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magic Bean
waarom zou ik in godsnaam op mn prachtige oude jap tokai een gibsonlogo plakken, iedereen die ooit een oude tokai heeft bespeeld weet dat ze op zn minst even goed, zo niet beter dan gibson zijn :D
Ik vind het hele decal gebeuren juist wel lachuh. Wat ik schofterig vind is een crappy strat voorzien van een fender decal en verkopen alsware het een fender.
Wat ik wel leuk vind is de decal zodanig aanpassen dat zelfs een leek ziet dat er iets niet klopt, maar zich afvraagd wat er dan niet klopt. Je kent het wel, dat gevoel van: "He, dat kan helemaal niet! Maar wat klopt er eigenlijk niet aan" en dat gevoel blijft dan aan je knagen...... Dat vind ik wel leuk.
Ik heb 1 strat (custom uit de jaren 70) met een mooi parelmoer ingelegd logo in de kop met de tekst "Custom". Deze gitaar is al niet meer origineel vanwege de fresing voor de floyd en het toplock. Hier heb ik heel netjes een jaren 70 fenderdecal boven het originele logo gezet. Iedere idioot ziet dat het niet klopt. Heb al een paar mensen gehad die vroegen wat het nou was. Mijn antwoord: een zeer luie vervalsing. Antwoord van 1 suffert: Oke, het is dus een jaren 70 fender die helemaal standaard is maar omdat je hem op een custom uitvoering wilt laten lijken heb je die mooie groene glimmende lettertjes erop geplakt.
Ik kwam niet meer bij van het lachen. Die mooie groene glimmende stickerletters, da's ingelegd parelmoer.
Een andere strat van me, is er eentje met een linkshandige hals. Logo er als een rechtshandige opgeplakt. Ziet er ook heel vreemd uit. Klopt gewoon niet.
Op mijn zelfbouwprojectje ala SRV komt een fender decal waarbij het woord Fender vervangen is voor "Stevie" (met dank aan BluesBreaker).
Op zo'n manier vind ik het wel grappig.
Bijv. bij auto's:
Lada uit '80 met mercedesster is cool
Standaard mercedesje met 1.6 motor voorzien van embleem van AMG 55, is NIET cool.