zo zie je maar weer, de enige echte (originele) versterkers worden door Fender gemaakt...
Printable View
zo zie je maar weer, de enige echte (originele) versterkers worden door Fender gemaakt...
oftewel met een bassman kan je alles? :satisfie:
yeah, metallica, JCM 800, recto, allemaal :chicken:
Ik zeg ook niet dat ze allemaal goed zijn... Maar hun condensatormicrofoons, ik meen types B1 of B2, die schijnen best okee te zijn. Ik ken iemand die een studio runt, en die gebruikt ze redelijk vaak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
Ja, maar goede bouwkwaliteit garandeert nog geen goed klinkende versterker, natuurlijk. Sterker nog, vaak zijn die imperfecties in ontwerp of onderdelen nou juist datgene dat een versterker z'n karakter geeft.Citaat:
Maar volgens mij is er bij een versterker als de JTM45/100 op bouwkwaliteit niet veel aan te merken.
Er is wel een fundamenteel verschil... Marshall, Mesa/Boogie en Soldano nemen een versterker als de basis, en veranderen hem zodanig dat er een compleet nieuwe sound ontstaat, en de versterker eigenlijk populairder wordt dan het origineel (in ieder geval bij de doelgroep).Citaat:
Bij Behringer kan ik nou niet echt zeggen dat ik liever hun klonen heb dan het origineel. Hun klonen zijn eigenlijk alleen maar minder dan het origineel, en dat vind ik bij Peavey ook. Meest schrijnende voorbeeld vind ik nog wel de JSX. Satriani klonk naar mijn mening echt beter toen ie nog op z'n Marshall speelde.
Lijkt mij ook niet onmogelijk. Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik vind die houten top er erg geinig uitzien.Citaat:
Ja kijk, dát zei ik dus niet! (ik speel zelf Mesa)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Mja, maar fender baseerde zijn ideeen weer op andere, oudere ontwerpen... Dus ja zo kunnen we door blijven gaan :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
...tot aan meneer Voltaire?
edit: o nee shit dat was Alessandro Volta (eerste batterij).
nee, maar meer in het algemeen, dat gezeik, ik weet dat je mesa speelt btw.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
maarja, ik ben gewoon vaag.
Niet helemaal correct... ben zelf ook op zoek naar een Laboga... Ben er nog niet helemaal uit, maar is wel degelijk handgemaakt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Als ik me niet vergis is Marshall een grote printplatenfabriek (op de handwired series na). De onderdelen van Laboga zijn ook op printpraat gemonteerd, maar handmatig, dus normaal wel iets beter gesoldeerd. iedereen die ik ken met een marshall heeft deze wel eens moeten binnenbrengen omdat er breukjes in de printplaat waren.. op zich niet meteen het grootste probleem, maar je bent je amp dan wel weer twee weken kwijt...
Wat betreft Fame en Laboga... Een aantal modellen van Fame werden inderdaad bij Laboga gemaakt, maar deze zijn niet identiek...
BTW, alle lowbudget versterkers van de grote merken worden in China en andere oosterse landen gemaakt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Ik denk toch dat het niet helemaal klopt. Dat ze met de hand gesoldeerd worden betekent niet de verbindingen automatisch beter zullen zijn. Sterker nog, ik denk dat er een grotere kans is op (menselijke) fouten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SGS
Ik had het ergens gelezen, en ik vind het jammer dat ik het me nu even niet herinner van wie, maar het was van de een of andere versterkerfabrikant die uitlegde dat goede printplaatversterkers en goed handwired spul qualitatief gelijk zullen zijn, net als slechte printplaatversterkers en slecht handwired spul.