Het enige dat je nodig hebt is een humbucker :P
Printable View
Het enige dat je nodig hebt is een humbucker :P
Altijd gedacht dat Gibsons, ongeacht SG, Les Paul, Explorer, Flying V etc, mits inbelegd met humbuckers allemaal erg geschikt zijn voor metal. Ja ik kan het fout hebben hoor...
Mits humbucker én solidbody :D. Ik denk niet dat je uit een hollowbody jazzkast lekker metal kunt halen :P
(dit is niet bijdehand, dit is gewoon flauw dus je kunt het gewoon negeren :P)
Voor het geld kan je niet veel missen met een g400. Cube30 ofzo erbij en dan heb je nog genoeg over voor setje reserve snaren, stembakje, strap, ... lekker veelzijdig allemaal. Goed om gestart te raken alleszins.
Epiphone Explorer lijkt me trouwens wel een leuke, betaalbare metalgitaar. Is behalve qua klank natuurlijk ook qua vorm een ultieme metalgitaar
Bijen hebben geen handjes :cheerup:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
nou, frusciantefan, je hebt wel gelijk! maar he, die mongool van een tom deLonge heeft een ES335 waar hij punk mee ragt, dus t kan wel hoor. maar idd, uit een jazzbak haal ik geen dikke metalscheur. wie wel..:D
maar uhm... humbuckers zijn geen vereiste voor metal!!! kijk naar malmsteen, die speelt gewoon met een stratje en singlecoils, en met een p90 kan je heus wel lekkere metalrifs beuken, geeeeen probleem!
Ja maar wat voor single coils. Dikke High output DiMarzio'sCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
I know, maar een viper is geen 1:1 kopie, het model is iets aangepast. naar mijn idee een verbetering.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
valt echt mee kerel. 60 tot 90 mV. ga maar effe na dat dimarzio nog een singlecoil heeft met 200 mV als output (en niet de p90, die is namelijk 270 mV ). t valt echt mee hoor, die 90 mV. tis niet extreem hot.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe