:evil: :evil:
Geen OT discussie meer over over een strobostomp wel of niet de moeite waard is. Daar is al enorm gebekvecht over geweest.
Printable View
:evil: :evil:
Geen OT discussie meer over over een strobostomp wel of niet de moeite waard is. Daar is al enorm gebekvecht over geweest.
Ehm ... Boss geeft een onnauwkeurigheid van 3 procent op.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbert
Ik weet niet of dat iets verandert aan kern van jouw betoog, maar ik wou 't toch effe melden.
Blij dat ik niet de enige ben met dat punt :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
Wel aan de getalletjes, maar niet echt aan de kern. Maar goed, aangezien ieder die mijn opmerkingen serieus neemt er minstens net zo veel verstand van heeft als ik, kan ik er net zo goed m'n bek over houden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeee
Je vergeet ook dat niet iedereen altijd maar geld heeft om dure spullen te kopen. Tuurlijk zijn die vaak beter.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbert
Ik ben van mening dat je gewoon uit het beste uit je spullen moet halen. En als dat een TU2 is, zorg dan in ieder geval dat je gitaar goed geintoneerd is. Dan kom je in ieder geval een aardig eind in de richting.
:lol: :lol: :lol:
Oren wellicht?
Is inderdaad erg prettig op het podium met allerlei takkeherrie om je heen, niet te spreken van het publiek die jouw stem-gepriegel moet aanhoren :-?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier
het lijkt me dat een boss goed genoeg is voor de gemiddelde oortjes. Kijk maar ff hoeveel pro's er met een boss stagetuner spelen. Ik denk eerder dat je het moet gaan zoeken bij intonatie. Bovendien : je mag je gitaar perfect stemmen (stemvork, stroboscoop, whatever). het verschil in aanslag (hard of zacht) geeft al een verschil in toonhoogte. Als je gaat downtunen moet je de dikkere snaren zelfs enkele hertzen lager stemmen dan 440!!! om toch niet vals te klinken tijdens je spel!!!!
Maar, ik wil Wilbert niet tegenspreken : er bestaan correctere toestellen dan een boss. Maar heeft dit zin??? De bassist, sax... moet dan hetzelfde stemgerief gebruiken.
Nog 1 keer:
Het gaat me er niet om of die strobostomp nodig is om te stemmen. Het gaat er me om wat de oorzaak is van de zwevingen die de topicstarter hoort. Aangezien hij niet aangeeft hoog op zijn hals te spelen gok ik dat de intonatie geen rol speelt. Aangezien zwevingen binnen de foutenmarge van de TU-2 vallen zou dat de oorzaak kunnen zijn. Dat heb ik gezegd, niet meer, niet minder. Dus van mij mag iedereen fijn met z'n TU-2 blijven stemmen.
ik vind het wel grappig dat iedereen zo'n heisa maakt over die stemkasten, terwijl een gitaar per definitie nooit zuiver is..
neem nu onze grote vriend de g-snaar, als je hem open stemt dan is ie gefret niet zuiver, stem je hem gefret, dan is ie open niet zuiver...