Hopsakee, gewoon de Ibanez GSA 60 of een leuke epiphone nemen. Hartstikke goeie gitaren voor het geld.
Printable View
Hopsakee, gewoon de Ibanez GSA 60 of een leuke epiphone nemen. Hartstikke goeie gitaren voor het geld.
mischien is de IBANEZ GRG170DX iets voor jouw 2 humbuckers en nog een singelcoil. komt een heel best geluid uit voor wat stevige muziek :metal:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phoenix
Onder dat bedrag (topic) zou ik zeker kijken naar de Vendetta 1.0 (omdat ik er veel goeds over gehoord heb) en de Richwood Vintage Teaser. Heerlijke gitaar, volgens mij hetzelfde als de duurdere spitfire II serie van London City.
http://www.muziekhandeljoosten.nl/co..._RE-44-BSB.jpg
Cort Zenox Z22
Ik heb hem nu al een aantal maanden en speelt echt goed. Ik speel vooral metal. De humbuckers zijn momenteel niet te vergelijken omdat ik nog nooit eerder een grodige test heb kunnen doen met een duurder model met hummies
niet bepaald, want spitfire series van LC zijn strats en geen tele'sCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
de LC's hebben betere pickups en string through body-design, en klinken echt super goed, al zijn de richwoodjes ook niet verkeerd voor het geld
Eeem SA120 is een erg degelijke goedkope gitaar. En leent zich prima voor stevige rock. Ben zelf aan het overwegen om er eentje bij te kopen als backup voor mijn Fender Jazzmaster. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de SA120, ook op het podium doet ie eht prima.
Yamaha is heel goed! Ben er ooit op begonnen en speel er nog altijd graag op. Is een RG 121d, heb pas geleden ook de RG821dx gekocht voor weinig (was 2e hands goedkoper dan de 121d nieuw!), waanzinnig goed! Heb nu de goedkoopste en de duurste uit de serie... Hoezo GAS?
Kijk eens tweedehands naar Ibanezzen en Yamaha's. Veel Yamaha's uit de 'duurdere' series hebben Floyd rose, dimarzio's of Seymour Duncans. Met Ibanez heb ik geen ervaring, maar er is vreselijk voor rock/metal gitaristen.
Ik ben van plan een Jack & Danny YC-LS1 te kopen,ik weet bijna zeker dat ik hem koop, maar misschien toch wat tips of advies? Wat zouden jullie op mijn plaats doen?
http://www.musicstorekoeln.de/de/Git...usicstore.html
( ik koop wel de zwarte versie ervan :D )
Ik speel nu op een Ibanez SA-160. Voor een beginner een prima ding hoor. Nieuwprijs ligt boven de 300 geloof ik, maar 2e hands moet je hem voor rondom de 250 wel kunnen vinden. Ik speel er nu 3 jaar op en ben ondertussen aan het rondkijken of ik hem niet kan verkopen zodra ik mijn volgende gitaar gevonden heb. Maar die 160 is nog goed genoeg om nog een tijdje door te kunnen zoeken. :)
De nadelen:
- Zeer korte sustain.
- Tijdens een toonladdertje riedelen loopt hij al enigzins van z'n tuning af als het ware. Een combinatie van mindere kwaliteit stemsleutels en de brug denk ik. (Mijn tremolo kwam zelfs maar met 2 veren)
- Bas? Welke bas?
De voordelen:
- Gemaakt om mee te raggen.
- Blijft heel, ondanks het raggen! (En lomp doen...) ;)
- Speelt zo soepel als een heet mes door een pak boter! (Juist dit maakt het een ideale beginnersgitaar.) Smooooth is hier het woord voor.
- Vele stijlen mogelijk door 2 single coils en een humbucker in de brug, echter het gebrek aan bas maakt bijvoorbeeld "vette" blues moeilijk. Maar als je naar die gitaar kijkt zie je dat hij niet is gemaakt voor "vette" blues. (Helaas houd ik van "vette" blues, vandaar de zoektocht naar een nieuwe gitaar)
- Misschien niet veel bas, maar janken in het hoge gebied doet hij zeker!
- Nog een belangrijk voordeel: Van de bovengenoemde nadelen merk je als beginner vrijwel niets. Pas als je een beetje geoefend bent en wat speelt op andere gitaren, merk je het verschil pas.