OLP lukather?
Printable View
OLP lukather?
Laatst een Jackson Dinky DXMG gekocht, absoluut waar voor je geld. Er zitten passieve EMG`s in. Afwerking van deze gitaar is erg goed, de Floyd functioneert prima. Kortom: voor zo`n 500 euro heb je een gitaar die mijns inziens ook voor 200 meer verkocht had kunnen worden.
Voor mijn Japanse Fender strat, een '62 reissue model, heb ik nieuw 500 euro betaald. Er zitten zelfs texas specials op.
Zeer goede gitaar:
Godin exit-22
prijs: +/- 400 euro in Leo Caerts Leuven
Zie www.godinguitars.com
Lukas
de beste strat die ik ooit gehad heb : een classic '60 mexicaan. de gitaar heeft vooral BODY, iets wat in vele strats ontbreekt. Eveneens zeer lekkere neck en perfect afgewerkt en afgesteld, ontstemt nauwelijks, tremolo werkt perfect. speel ik liever op dan m'n volledig originele '72 strat. heb mijn 60 tweedehands voor 400 gekocht in m'n favoriete kleur : wit met rosewood toets (wortdt niet meer geproduceerd in die kleur). nieuw koop je ze rond de 550. gewoon betere pickups en je hebt een beregoeie strat. ik heb gekozen voor '57-'62 fender pu's.
Groeten,
Mark 8-)
Tipje voor de jazzers:
Washburn J serie, de 3 4 en 5 in deze prijsklasse de moeite waard om uit te proberen, met als bijzonder model de J4, een model Howard Roberts oval hole. De oudjes kennen hem vast nog wel, maar een Gibson HR (productielijn tot '57, daarna overgenomen door Epiphone) als je hem al vindt niet te betalen, deze is zeer betaalbaar en goed.
De line6 Variax 300..... ik had die van mij voor € 449,-, perfect afgewerkt (misschien had ik mazzel) en enorm veel mogelijkheden. Goed, de modellen klinken misschien net niet exact als het origineel (alhoewel ik de Les Paul toch wel geslaagd vind), maar je krijgt wel een degelijk aanvoelende gitaar met heel veel bruikbare geluiden, inclusief 12-snarige, akoustische, en hollowbody's. De coral sitar (klinkt echt leuk) en de banjo krijg je er zelfs ook bij! Ideaal voor beginners, maar ook op het podium zeer bruikbaar. :lol:
Goede gitaar, net beneden 500 euro, Fenderlike clean, zaaaaaaaalig instrument van afwerking, design, speelcomfort, laat zich gemakkelijk verleiden tot scheurende solo's,...
Enig puntje van kritiek: geen 3 standenschakelaar voor elementkeuze, maar draaiknop, soms moeilijk om snel te wisselen,
maar: deze gitaar doe ik nooit weg!
grts
Hej Luitjes.....
Zelf zeer fanatiek Crafter fan nu ook elektrische modellen..... in prijsklasse tot ongeveer € 495,00
Leuke elementen ziet er zeer goed uit !!
http://www.groove-factory.nl/catalog...20c390117cff92
Bij deze lui als je even belt dan kun je nog lekker onderhandelen.....
Greetz... Cuebus
Godin Detour, supervet gitaartje, goede hals, mooie afwerking en een lekker geluid. Kostte 380 bij Sacksioni in Amsterdam.