Maar bij bv een stack heb je dan de pre-amp én de eind-versterker in de top? Want de rest is toch cabinet?
Printable View
Maar bij bv een stack heb je dan de pre-amp én de eind-versterker in de top? Want de rest is toch cabinet?
Bingo!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jax
Kijk, nu komen we ergens :D
Dus als ik een Hughes and Kettner Cream Machine aan een combo zou zetten, dan zou deze ipv de pre-amp in de combo werken, terwijl de combo wel de eind-versterker zou zijn en tegelijkertijd de speaker.
Nee, de preamp in de combo zou nog werken, maar gewoon een sterk signaal binnenkrijgen. Het is niet zo dat een preamp zichzelf uitschakelt als je je signaal al versterkt hebt.
Wil dit dan zeggen dat de pre-amp in de combo het geluid als het ware doorlaat, ipv zelf te versterken, of werkt er dan een dubbele pre-amp op het geluid? (Of begrijp ik dit helemaal fout...)Citaat:
Nee, de preamp in de combo zou nog werken, maar gewoon een sterk signaal binnenkrijgen.
je krijgt dan een dubbele pre amp, dat is op te lossen door de pre amp te bypassen door die cream dinges van je in de fx loop return te drukken, dan stek je hem direct in de power amp.
maar dan krijg je wel ontiegelijk veel feedback :-?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morroow
Hier heb ik nog nooit van gehoord...Ik doe het regelamatig, no problem at all :???:
ow ik hoor altijd dat als je overdive/distortion pedalen of pre-amp pedalen door fx loop gooit het nogal wil storen :???:
Ok, dan heb ik nog een vraag:
Stel je hebt een 2x12 cab en je wilt daar een top aansluiten van een ander merk, of eentje die er niet standaard bij kwam. Waar moet je dan op letten als het komt op bv het aantal watt? Stel je top is 100W, met welke cabinet's kan hij dan samen gaan? Of kan elke top samen met elke cabinet, ongeacht het aantal watt, en het soort speaker(s) van de cab?