Ben ik goedkoper uit als ik ipv een top een preamp gebruik?
volgens mij volstaat alleen de preamp, maar dat weet ik niet helemaal zeker (ik ben op dit gebied echt een beginner).
En preamps zijn er alleen in 19" formaat toch?
Printable View
volgens mij volstaat alleen de preamp, maar dat weet ik niet helemaal zeker (ik ben op dit gebied echt een beginner).
Als je een pre-amp hebt, dan heb je ook een poweramp nodig. Dan kom je qua kosten vaak op hetzelfde neer (of hoger).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
Je kan niet zomaar aan elke combo een 4x12 of zelfs een 2x12 hangen.
Als hier geen aansluiting voor is moet je die toch eerst maken en je dan afvragen of de voeding het allemaal wel aankan( o.a. ohmage en amperage). Het minste wat je kan krijgen is slecht geluid. Als je wat meer pech hebt blaas je de boel op.
Zijn stacks voor de show? En gitaren dan.........?!?!?!?
Sommige tops zijn er niet in combo.
En sommige combo's niet in top-vorm (of topvorm, maar dat heeft weer met andere dingen te maken, zoals ouderdom van de buizen).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sash
Voor een verdubbeling in de geluidsdruk heb je een vertienvoudiging van het wattage nodig.
Dus om 1w dubbel zo hard te ervaren heb je 10w nodig en een verdubbeling daar van is weer 100w etc etc.
Even een vraagje waar ik al een tijd mee zat...wat is een PA eigenlijk?
Van gitaren weet ik veel af, maar van versterking des te minder... (is hier geen site voor?)
Een PA versterkt de hele backline. Die heb je nodig bij concerten in grote zalen.
misschien heb je wetenschappelijk gezien gelijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
In de praktijk maakt het niet veel uit.