Netjes man
en ik vin die gouden hardware juist cool
(wat heeft iedereen hier tegen gouden hardware, kan soms best mooi zijn)
en hoe heb je dat ebonizing gedaan??
CheerS!!
Printable View
Netjes man
en ik vin die gouden hardware juist cool
(wat heeft iedereen hier tegen gouden hardware, kan soms best mooi zijn)
en hoe heb je dat ebonizing gedaan??
CheerS!!
Het hout van de gitaar is van invloed op de toon. Je koopt dus bij voorkeur geen gitaar met een fotolaag erop geplakt, dat lijkt me niet lekker voor de toon en dat staat pas echt goedkoop.
Als dan toch zo'n gitaar met fineer hebt, dan kan ik me dat voorstellen dat je dat eraf haalt om te horen hoe de gitaar dan klinkt. Daar dacht ik eigenlijk aan toen ik begon te lezen bij deze thread. Het zou me niets verbazen al hij nu beter klinkt.
Ik vind het gewoon vreemd dat niemand het daar over heeft.
En als het dan toch alleen om de looks gaat dan "Beter naakt dan namaak" en vooral geen nep hout op de instrument plakken. Gewoon het echte eerlijke hout laten zien :)
je hebt hem lelijk gemaakt, echt jammer :(
de gouden delen is wel mooi maar dat hout is er niet op vooruit gegaan ...
die kapjes is ook erug jammer
doe een paar parelmoeren pu covers zoals de slagplaat
Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punt
Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is.Citaat:
Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is. Trouwens het hout doet er sowieso niet zoveel toe als sommigen wel willen doen geloven, elementen/versterker en kunde doen er er veel meer toe.Citaat:
ik vind hem wel mooi geworden :)
ik hou opzich wel van goud, als het maar past. ik heb op m'n gibson ook goud, en het staat heel mooi
ik zou de kapjes ook van goud nemen, of eraf halen..
ik zou het hout zo laten, tis mooi!
die neck die donkerder is geworden, vind ik ook koel
Ik vind hem nog niet helemaal super, maar zeker niet lelijk. Hij is alleen nog niet af volgens mij.
PU kapjes beetje te wit, maar dat vind iedereen :-D
En ff over dat fineer (of veneer, kan mij dat nou schelen, ik was in een zeurbui :D ) Er was net een verhaal over een fototop, maar dat is een vet misverstand. Fineer is echt hout, alleen superdun. Het wordt in de fabriek met een soort supergroot aardappelmes van planken geschild. Ik denk niet dat het veel invloed op je tone heeft, het is erg dun.
Maar als je fineer gaat plakken (met houtlijm, en alle olie weg zien te krijgen van het hout) hoe doe je de hoeken dan? Kan je het afwerken met een binding?
Het maakt verschil. Een LP special (dus zonder maple top) klinkt anders dan een Standard met maple top, ook als je alles verder gelijk maakt.Citaat:
alhambra
Zo'n fotolaag zal echt niet veel verschil maken. Ja het hout maakt verschil maar dan gaat het dus om wat voor soort en hoeveel enz enz de totale body en niet alleen dat stukkie top dan zou het namelijk geen reet uitmaken waar je gitaar van gemaakt is maar alleen waar de top van is :-D Uiteraard zijn er weer veel mierenneukers die zeggen dat zij het verschil horen ik zeg dan alleen maar "Tuurlijk jochie" en al zou JIJ het verschil horen dan wil dat nog niet eens zeggen dat het om die reden slecht is. Trouwens het hout doet er sowieso niet zoveel toe als sommigen wel willen doen geloven, elementen/versterker en kunde doen er er veel meer toe.
Laats speelde ik op een Telecaster Thinline '72 RI waarvan het plastic nog op de grote slagplaat zat. Hij klonk anders nadat we het plastic verwijderd hadden. Echt. Overigens gebnruiken ze bij de Gibson Custom shop hout met een andere dichtheid dan de productiemodellen omdat het invloed heeft. etc etc.
Je geluid is zo goed als de zwakste schakel in je hele keten. Een slechte gitaar klinkt op een top versterker nog steeds slecht.