Lennart heeft wel gelijk, Nicci!
De enige Mesa's die leuk zijn, is de Mark serie en de Tri-Axis. Nomad is echt een wannabe dingetje...
Printable View
Lennart heeft wel gelijk, Nicci!
De enige Mesa's die leuk zijn, is de Mark serie en de Tri-Axis. Nomad is echt een wannabe dingetje...
Das waar ik vond de Nomad ook maar niks. Savage is the way to go!
Die Prosonic heb ik ook ooit es gehoor is ook wel een beest... maar toch iets heel anders dan een 4 kanaals Engl top.
is idd nogal een stap
voor zoveel geld is er zoveel moois te koop
ik zou maar eens een maandje of zo uittrekken om al die mooie spullen uit te proberen
hopelijk weet je dan wat je wilt, tenzij je helemaal het spoor kwijt bent geraakt
sterkte & laat maar horen waar je hartje naar uitgaat
een wannabe dingetje? ik weet niet hoor, maar Mesa maakt prima versterkers. de Nomad is zeker geen wannabe dingetje. het enige probleem met mesa is dat ze achterlijk duur zijn. lennart moet niet zoveel lezen, maar laat me raden: ook de Nomad heeft lennart uitgebreid getest.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
en dan doe ik: Haha!
lekker onderbouwd allemaal. ik zou alleen al vanwege de naam "savage" weigeren er op te spelen. 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josdevos
De keuze tussen een savage met mesa 4x12 kast en een nomad 55 2x12 is inderdaad niet zo moeilijk, al is het alleen al vanwege de nieuwprijs. De savage was al iets van 1600 (top) nieuw, de mesa kast is standaard ook iets van 1000 euro: reken maar mee. De nomad aan de andere kant (vast en zeker een prima amp, zoals nagenoeg alle amps van mesa) was nieuw al iets van 1600 euro.
Daarnaaast is de savage (naar ik weet) ietsje pietsje veelzijdiger met 4 kanalen ten opzichte van de 3 kanalige nomad. dus lijkt het me duidleijk dat de savage een iets betere keuze is
Harrald
Toen ik die Savage kocht was ie meer dan 4000 gulden, er was nog geen importeur destijds en bestellen was kopen. Geen spijt van gehad trouwens.
Ik vind 'm trouwens allround erg goed, niet alleen hakken en scheuren, maar zeker ook voor de mildere rocksounds en het clean is meer dan prima.
nee de nomand heb ik nooit getest. Maar als je alleen de facts even vergelijkt:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicci
combo vs. stack
4 kanalen vs. 3 of 2 kanelen??
superveel knoppen vs. iets minder dan superveel knoppen
4x12 mesa rectifier cab vs. 2 ingebouwde speakers
en dat voor dezelfde prijs, ik denk dat ik dan niet de enige ben die dan de keuze snel heeft gemaakt.
Idd Len, plus dat de sound van de Savage ook nog eens een stuk lekkerder is dan die van de Nomad, maakt dat de Savage echt veel interessanter is dan de Nomad.
ik ken 1 kanaalversterkers die ik graag zou hebben. wat zeggen mij die specs nu helemaal . . . . .
en lennart: houd je hoofd over een versterker als je er nog nooit over gespeeld hebt.