Oorspronkelijk geplaatst door
duckman
Ik heb hem nu een week in bezit en nog steeds erg blij mee. Hier nog wat tips en opmerkingen:
1. Als je een Iphone/Ipad hebt, koop NIET daar ook nog eens tonex max (249 USD) maar registreer je serienummer vna je pedaal en voila, je krijgt MAX daar ook voor niets.
2. Je kunt het pedaal ook als IOS interface gebruiken met een USB A naar lightning adapter (heb nog een oudere ipad air 2, weet niet of het werkt met USB C) .
3. Als je bovenstaande doet, kun je bijv. op je IOS device BIAS FX gebruiken als post processor voor delays, chorus, reverb, looper of als cab sim. Dit signaal komt ook mee met headphones en main outputs! Als je cabsim gebruikt wel in global settings cab uitzetten.
3. Helaas kun je geen presets (ik heb het niet over tonemodels) uitwisselen tussen IOS en desktop. Je kunt wel uiteraard via TONENET tonemodels downloaden, maar niet lokaal via bijv. airdrop of icloud.
4. Als je het pedaal via USB als interface gebruikt zet dan interface op DUAL, dan is channel 1 wet en channel 2 dry (voor evt later reamping). Gebruik ook channel 2 als je de TONEX app gebruikt om presets/tonemodels te auditten, anders krijg je het wet signaal erbij.
5. Mocht je verschil horen met het geluid van de app en het pedaal check even de TRIM IN instelling en pas het input level aan.
Volgens mij heb ik nog nooit zoveel gitaar gespeeld de afgelopen week :-)