Oh, dat scheelt dan alweer. :)
Printable View
Ja, behalve dat de intonatie dan (blijkbaar) nog niet voldoende naar de zin is....Dan wordt het óf vijlen, óf naar 6 zadels lijkt me.
Ja, inderdaad. Het blijft een beetje compromissen met drie zadels. Ik heb er zelf geen last van overigens, de mijne is meer dan prima bespeelbaar. Als je er wel last van hebt, moet je gewoon harder rammen met dat ding. Rock n roll jonguh! :blast:
:D, that's the spirit. Maar wel interessant die bevinding van de drie saddles versus zes. Snap nl. niet waarom ze dat uberhaupt ooit gedaan hebben, maar dus idd klankverschil?
Tis wel zo, ik word volstrekt neurotisch van slecht geintoneerde gitaren, dus even zien.
nb: misschien een soort van veer galm die andere (slecht geintoneerde:D) snaar op het zadeltje?:)
Ik zag laatst in een filmpje van Henning Pauly dat Trevor Wilkinson blijkbaar ooit gezegd heeft dat dit inderdaad klankverschil geeft. Enerzijds doordat de E en A snaar (en d rest ook per 2) aan elkaar vast zitten en de ene snaar de andere in trilling brengt, en anderzijds dat als je bv de E snaar aanslaat, het zadeltje wat mee wil bewegen, wat een klein.beetje tegengewerkt wordt doordat de A snaar het zadeltje juist tegen wil houden.
Ik durf het niet te zeggen. Achteraf geredeneerd is er overal wel een verhaal van te maken natuurlijk.
Maar ik weet wel dat ik al even tele GAS heb, en dat ik ook (toevallig?) een lichte voorkeur voor de drie zadels lijk te hebben.
Hier ook zo na de laatste paar posts. Tonefactory en Thomann hebben 'm niet, en zijn er imitaties?
Oh, excuus. Bedankt.:)
Geen probleem. Succes! :ok: