-
Ik heb een chinees artec alnico mini humbucker van 15 euro in mijn zelfbouw gezet en die klinkt absoluut niet verkeerd. Als ik het goed begrijp komt de bulk van die veelbejubelde GFS elementen daar ook vandaan. Dus om nou te roepen dat die chinese elementen allemaal troep zijn... Een Seymour duncan is 5x zo duur maar zeker niet 5x zo goed. Op youtube staan wel wat demovideo's dus overtuig jezelf.
-
Heb een setje besteld, dus we gaan het zien... uh.. horen
-
Voor veel goederen geldt dat de opdrachtgever de specificaties bepaalt. Er kunnen dus zowel topproducten als rubish uit één en dezelfde fabriek komen. Dat geldt ook voor China (bedankt Pepe, sinds jouw posting zit ik bij dit woord met Donald Trump in mijn hoofd... ;) ), waar fabrieken staan die een willekeurig product voor €5,- kunnen produceren, maar ook voor €200,- . De klant vraagt, zij draaien.
-
Klopt helemaal Joost.
Ze zijn in China ook best gefixeerd volgens mij op het "custom produceren".
Vroeg ooit eens naar de specificaties van een strat, ik kreeg ik heel droog de reactie:
"You want decal? We can decal, we make you good price on whole. Decal free yes!"
-
Feter, echt puur uit interesse, hoe denk je de elementen 'beter te laten klinken', moet ik
dan echt denken aan opnieuw wikkelen e.d.?
(Want waxpotten, en een betere lead solderen gaat natuurlijk niet zo heel veel verschil maken..)
Verder zijn de GFS pu's best redelijk, en aangenaam geprijst, mocht het toch op een teleurstelling
uitdraaien ;)
-
Heb ik ooit gedaan met een set epi alnico's. 1 spoel per pup scatterwound met mismatch gewikkeld en 4-aderige draad toegevoegd. Helpt wel wat in klank.
verstuurd vanaf mijn gare crap-ass Sony Z-nogiets.
-
Entwistle of wilkinson pickups zijn ook best redelijk, een beetje zoals gfs kwaliteit. Zeker via eBay val je er echt geen buil aan.
-
@TS. Zijn ze inmiddels binnen en zo ja hoe klinken ze? (kzit ook te kijken naar een setje voor mijn knutsel les paul...)
-
Recentelijk 5 verschillende Entwistles laten aanrukken uit England. Allemaal gepot en getest en vergeleken met Bareknuckle Ceramische Nailbombs en SD SH-5 in de brugpositie. Ook de EQ-s kunnen vergelijken in Ozon. En de uitkomst is:
De Nailbombs hebben de gitaar verlaten.
-
Nog een tip artecs kosten geen drol en zijn echt heel redelijk. (IMHO)