Bedankt voor de positieve reacties! Om eerlijk te zijn had ik dit niet verwacht omdat er al zoveel telecasters voorbij zijn gekomen.
Aan de andere kant gaat het mij niet om het model maar om het resultaat en ook het plezier en voldoening wat je er aan hebt.
@Koot
Klopt, het blijkt toch moeilijk te zijn om de kleur goed te fotograferen. Maar ook in real life lijkt hij de ene keer blauw en dan weer groen. Google maar eens naar 'surfgreen'. Je zal zien dat de kleur op bijna iedere foto die er op staat anders is.
De bestelde kleur was iig Surfgreen en dat staat ook op de spuitbus van GS dus het zal vast wel in de buurt komen.
@motorhan
dit is de tweede gitaar die ik bouw. Ik had geen ervaring in het bewerken van hout of wat dan ook voor dat ik aan mijn eerste gitaar ben begonnen. Heel veel lezen en vragen op o.a. dit forum heeft me er toe aan gezet om toch de stap te wagen. De meeste tijd heb ik eigenlijk gestoken in het zoek- en denkwerk hoe ik het moest aanpakken. Laat de mooie projecten je niet afschrikken. Ik heb ze juist gebruikt om ideeën op te doen en er van te leren, en ik leer nog steeds. Gewoon de stap nemen en er aan beginnen.
Je vraag over de bindingen:
Om de bindingen zo strak te krijgen heb ik eerst alles mee gespoten in de kleur. Vervolgens heb ik 2 scheermesjes omgebouwd tot schrapertjes zodat ik het gelijkmatig kon afschrapen. 1 voor de bovenkanten en 1 voor de zijkanten. Na het schrapen heb ik alles in de blanke lak gezet. Om de overgangen mooi vlak te krijgen schuur je de vernis op. En vervolgens polijst je het. Zo heb ik het iig aangepakt.
Mike