-
Ben er wel zeker van dat m'n vijzen echt RVS zijn. Net eens getest op een hardhouten plank wanneer ze afbreken, daar mag je inderdaad toch wel al een heel hoop kracht op zetten.
Dus, ik monteer de brug, zet de hals voorlopig vast op de body met een spanklem en besnaar de 2 E-snaren. Dan dus gewoon de voorlopige actie en de positie van de hals controleren en de gaten aftekenen, en ze mooi op diepte boren van de vijs?
-
Ik boor altijd de volledige diepte en met de binnendiameter van de schroef zodat alleen het schroefdraad zich in het hout hoeft te vreten. Te smalle en te ondiepe gaten in hard hout is vragen om brekende schroeven.
-
Jaja ze is af ! Heb direct een fender neckplate besteld. waarvan de vijzen toch 50mm lang zijn. Mooi uitgelijnd en voorgeboord, en het schroeven was een makie. De gitaar speelt écht goed, had niet verwacht dat m'n eerste bouw zo goed ging meevallen.
Het is een Elzen body, met een WD music neck op met medium jumbo frets. Een setje kluson roundback tuners en original vintage telecaster picups, met CTS pots.
Ze is enkel gelakt met 'nitro vintage' finish, en het bevalt me wel zo.
http://i44.tinypic.com/23k5glf.jpg