Ik ga eveneens akkoord met Geert1976... 6000-7000, meer zal de gitaar niet gaan... De prijzen die je noemde in de eerste post zijn volledig onrealistisch.
Ik ga eveneens akkoord met Geert1976... 6000-7000, meer zal de gitaar niet gaan... De prijzen die je noemde in de eerste post zijn volledig onrealistisch.
Ik speel zelf het meest op een 66 of 67 Gibson. Maar eerlijk : nieuwe gitaren zijn gewoon beter, m'n 2011 Tele bvb.
Dit is een interessant artikel. Handgebouwde instrumenten,geen spul uit een fabriek :
http://www.nytimes.com/2012/01/03/sc...=violin&st=cse
Volgens mij maakt het geen zak uit. Vroeger werd er troep gemaakt, net als nu. De troep uit 1954 is rond 1965, toen het gewoon oude meuk was verdwenen naar kliko's kleine neefjes die bij een kampvuur het ding uiteindelijk in de fik staken etc,....
Voordat een 1954 strat vintage en waardevol was, is er een periode geweest dat het gewone oude meuk was.
Alleen de allerbeste exemplaren bleven bewaard, gekoesterd en geliefd.
Volgens mij was er vroeger net zo veel troep als nu.
Je gitaarleraar heeft dat ding waarschijnlijk al jaren. Elementhoogte is mogelijk eindeloos afgesteld. Favoriete setje snaren is ondertussen ook al bekend. Topkam helemaal ingesleten op dat setje. Mogelijk is de intonatie al eindeloos afgesteld totdat deze perfect was. Eq op de versterker staat ondertussen wel precies zoals ie moet staan.
Jij pakt bij Feedback een strat uit het rek waar de afstelling waarschijnlijk nog 10x beter van kan, prikt hem in een versterker die je nog niet helemaal kent en probeert dan het maximale eruit te halen?
Beetje kromme vergelijking.
Ook hier ga ik mee akkoord, maar je kan niet ontkennen dat het ondertussen gigantische massaproductie geworden is, en dat ze zoveel mogelijk proberen de kosten te drukken om voor zo weinig mogelijk geld, veel te kunnen verdienen. En volgens mij was dat toen veel minder, maar ik kan met mijn 17 jaar en 8 maanden fout zijn natuurlijk, ik was er toen nl nog niet.