Een factuur van UPS zelf dus. :) Done!
Printable View
Een factuur van UPS zelf dus. :) Done!
De gitaar is normaal volgende week maandag hier, goedkoop is het niet, maar het is het wel waard! :)
Het is de meest vette gitaar die ik persoonlijk ooit gekocht (vind ik toch), dus er komt wel een HNGD. :)
Met toeters en bellen vastgemaakt aan de doos, rood lintje, zelfs een envelopje met smeergeld erbij geplakt en toch duurt het heel lang.... Goh, hoe zou dat nou komen.
Er is al meermalen gezegd dat de douane geen enkele doos ziet voor de aangifte. Wat er bij de digitale controle uitvalt gaat wel naar de douane. Als jij dus 100 facturen op een doos plakt en geen enkele factuur digitaal aanlevert (in de praktijk zal dus de vervoerder namens de afzender(s) een batch met facturen van alle zendingen aanleveren bij de douane) zal de douane aangeven dat ze niets hebben ontvangen en dat is toch echt de schuld van de afzender of de vervoerder. Ze zullen dan opnieuw vragen om een digitale factuur (omdat het systeem nou eenmaal zo werkt) en daar mag de afzender voor zorgen.
Als Usps er een zootje van maakt en jouw pakket staat met alle 100 facturen, toeters bellen en de hele rataplan in een bonded warehouse in Nederland, dan wordt het lastig voor de amerikanen om even een nieuwe factuur te digitaliseren, simspelweg omdat ze die niet hebben. Dan moeten ze dus naar de afzender en die gaat weer lastig lopen doen omdat die tenslotte al een hele smak op de doos had geplakt....
En gewoon stug volhouden dat het aan de douane ligt jongens :cheerup:
Edit: maar Sanderltd heeft voor betrouwbaarheid gekozen, dus het zal allemaal zo'n vaart niet lopen...
Ook hier geldt, als de goederen in Nederland arriveren krijgen ze fysiek een melding mee dat het spul er is. Als de bijbehorende papierstroom niet in orde is (en dat kan prima misgaan tusssen USPS en TNT) geeft de douane niks vrij. Dat ligt ook hier niet aan de douane, maar aan de vervoerder die iets moet aanleveren.
In Jip en Janneke: Als jij zonder paspoort bij een douanecontrole staat om op vakantie te gaan, ligt het dan aan de douane dat je niet mag doorlopen? En moet de douane dan jouw paspoort gaan zoeken, of is dat jouw probleem?
Ik heb het zelf ook een keer aan de hand gehad, dat ik weken lang op een pakket moest wachten wat volgens track'n'trace bij Customs lag.
Ik heb toen de DOUANE-telefoon gebeld (0800 - 0143), en dan krijg je iemand van de DOUANE aan de lijn, en die DOUANE-beamte vertelde mij letterlijk "Tja, als iedereen maar een hoop internet aankopen doet, kunnen wij het hier niet meer bij houden en loopt de wachttijd op"
Ra, ra, ra, aan wie ligt het dan?
Als ik toch via DHL een pakketje kan laten bezorgen wat ik vervolgens binnen 3 dagen in huis heb...
Dan kan die douane nog zulke mooie smoesjes verzinnen dat het aan USPS ligt (als je het via USPS had verstuurd), maar in feite is het systeem van de doane gewoon hartstikke incapabel dat het niet overweg kan met dat van een van 's werelds grootste vervoerders.
Is er dan helemaal niemand die zich afvraagt wat voor moois Sander gescoord heeft van Ebay?
Ik vond het eerlijk gezegd ook al héél erg raar dat daar niet verder over gespeculeerd werd, zeker aangezien het een made in USA gitaar, van het bekende G-merk is! :crazyhappy: