Oorspronkelijk geplaatst door
Iceman
Die video, da's Ola van het Sneap forum. De kritiek die ik heb op de video's van Ola is dat elke versterker waar Ola over speelt, goed klinkt. Dat zit in de vingers van die man.
Heb zelf verschillende Recto's gehad.
Als je thuis speelt, klinkt kanaal 3 - Modern lekkerder, maar in de band zou ik eerder voor kanaal 2 - Vintage gaan.
3modern is veel meer gescooped dan 2Vintage. Deze laatste zal beter overal doorheen prikken, meer tone.
Het verneukerige van de Modern-stand is dat ie harder is en als je heen en weer gaat schakelen tussen Modern-Vintage dat Modern lekkerder klinkt voor je gevoel.
Met de band: 2- Vintage en gewoon iets harder zetten.
Probeer ipv een overdrive-achtig pedaal (zoals je Maxon) ook eens een goed eq-pedaal tussen de gitaar en amp. Het laag op de eq iets wegdraaien en experimenteren maar. Met een eq behoud je het orginele geluid van je recto meer. De vraag of je dat uiteindelijk mooier vind is natuurlijk erg persoonlijk.
Het 2de voordeel van een eqpedaal ipv een overdrivepedaal is je cleane geluid. Wil je met je overdrivepedaal op het scheurkanaal overschakelen naar het cleane kanaal dan moet je 2 x schakelen (overdrive uit en scheur naar clean). Clean met overdrive is niet echt superclean. Een eqpdaal kun je gewoon aan laten staan op het cleane kanaal, je zult hooguit het laag op je cleane kanaal iets hoger moeten zetten.
Meeste gitaristen spelen op de Silicon-stand omdat ze de Rectifier-stand te zompig vinden. vervang de orginele rectifierbuizen (niet de gewone eindtrapbuizen) door JJ GZ34 buizen, dan zit de rectifier stand net tussen de oude recto-stand en de silicon-stand in.
Mijn 2 cents.
Veel plezier met die lekkere bak.