Moet nog ff tijdje wachten op de spullen.
Trafo's nog een week of 4, chassis hoop ik eerder te krijgen maar nog geen verzenddatum doorgekregen.
Printable View
Moet nog ff tijdje wachten op de spullen.
Trafo's nog een week of 4, chassis hoop ik eerder te krijgen maar nog geen verzenddatum doorgekregen.
Gister bericht gekregen dat het Chassis + PCB's onderweg zijn uit USA naar mij.
Meestal duurt het dan 8 tot 10 dagen, vervolgens blijft het ff bij de douane liggen omdat ze de waarde moeten bepalen.
En dan mag ik na aftikken van deze onzin eindelijk mijn pakket in ontvangst nemen.
Ik gaat dit draadje zeker volgen, ben zeer benieuwd naar het resultaat en misschien kan ik er nog wat te leren uit halen voor wanneer ik aan mijn eigen SLO clone begin.
Nou het chassis en pcb's liggen bij de Douane.
Ben een beetje aan het zoeken naar componenten, hier kun je een hoop leuke dingen vinden: http://www.farnell.com
Moet eerst de pcb's hebben ivm de afmetingen van de elco's.
Maar we komen weer een stapje verder ;)
Ik ben ook wel benieuwd! Een tijdje geleden heb ik ook voor een SLOclone zitten te zoeken, maar ivm onderdelen die slecht/niet te krijgen waren ben ik er toch maar vanaf gestapt.
Er zijn 2 zaken die niet te krijgen zijn:
org. Mallory PVC caps
DeYoung transformatoren.
Zelfde is ook te zeggen voor de 2 Trainwrecks die ik gebouwd heb.
Zaten origineel ook Mallory PVC caps in en Pacific transf. spec. voor Ken Fisher.
Deze 2 zijn prima gelukt.
Dus ik heb wel vertrouwen in een goed werkend eindresultaat :zz:
Als je een versterker netjes wilt bouwen blijft het altijd nog wel een flink bedrag. Je bent zo aan de 500 euro. Maar als je dat wegstreept tegen de 3700 euro van een SLO valt het best mee toch? ;)
500 euro? Destijds had ik uitgerekend dat je toch al vlug makkelijk over de 1000 euro zat.
Maar het blijft altijd geweldig om zoiets te maken! Avondenlang bezig om elk draadje en weerstandje zo netjes mogelijk te solderen ... en dan na weken zwoegen het knopje omschakelen, het lampje zien aangaan en dan het geluid eruit horen komen :lovelove:
Shit, nu wil ik zelf ook weer iets gaan maken.
Het ligt er helemaal aan hoe handig je zelf bent en hoe goed je connecties zijn.
Ik kan bij onze bassist meestal voor 5 of 10 euro ofzo een chassis laten zetten van 2mm dik aluminium.
Trafootjes kosten ongeveer 250 euro voor setje (OT, PT en choke)
Nou dan onderdelen wat erin gaat red je het wel onder de 500 hoor.
Maar het verschilt natuurlijk ook of jij een zwart geschilderd mdf kastje er omheen doet of een mooi getolexte headshell. Verschilt ook weer of je dat zelf doet of er kant en klaar een koopt.
Al iets gehoord van de trafo's? Ik ben wel benieuwd. Als het bedrijf en service goed gaat, ga ik daar binnenkort ook eens wat bestellen.