70 Led Zeppelin, Pink Floyd
Queen vanaf midden 70 zeer populair maar écht groot in 80s
80 Queen, Michael Jackson, Madonna, Duran Duran, U2
90 Guns n Roses, Pearl Jam, Prince, Crowded House
Printable View
70 Led Zeppelin, Pink Floyd
Queen vanaf midden 70 zeer populair maar écht groot in 80s
80 Queen, Michael Jackson, Madonna, Duran Duran, U2
90 Guns n Roses, Pearl Jam, Prince, Crowded House
Hmm... de cassettebandjes werden door Philips uitgevonden en geïntroduceerd al begin jaren zestig. Aanvankelijk als mono geluidsdrager. Maar begin jaren zeventig als stereo cassette.
Voor zover ik weet waren de cassettes al meteen een groot succes.
On a related sidenote:
Ben nu in de biografie van Keith Richards aan het lezen en daarin vertelt hij hoe hij met een acoustische gitaar Street Fighting Man en Jumping Jack Flash opnam met een Philips cassette recordertje. En dat dan later weer uitversterkte en opnam in de studio. Dat was in 1968...
Ik ga een heel eind mee met Beruk. Als het popmuziek moet zijn:
70s Bowie
80s Smiths of Prince
90s omdat de halve top 40 vol beinvloed was door de Pixies, roepen we dit wat mij betreft lekker toch gewoon uit tot hun decennium.
'70's: Led Zeppelin, Deep purple, Black Sabbath, Bowie, Pink Floyd (waters era) Alice Cooper, Who, Queen, John Mayall & Blues Breakers, Stones, Kiss
'80's: U2, Simple Minds, Duran Duran, the Cure, Bon Jovi, Roxy Music, Pink Floyd (Gilmour era) Kate Bush, Metallica, ZZtop, Doe Maar, En uiteraard het decennium van de geweldige one hit wonders.. (te veel om op te noemen)
'90's: Pearl Jam, Alice in Chains, Soundgarden, Nirvana, Stone Temple Pilots, Guns n Roses, Spice Girls, Type O Negative, Tool,
jeetje.. Er zijn er nog zoveel meer... lastig kiezen...