Waarschijnlijk zijn vox Ac30
Printable View
Waarschijnlijk zijn vox Ac30
Ik dacht dat de OP (hij noemde seymour duncan) humbuckers zocht. Ik had ze even op moeten zoeken.
Met excuus. Ik had niet gezien dat een Jaguar zulke smalle elementslots heeft.
http://www.flickr.com/photos/3795529...7624353589785/
Ik heb zelf een Ibanez Roadster II (strat imi) met twee Gibson humbuckers... Ik dacht aan die conversie. Bedankt dat jullie de OP en mij hierop wezen. Het inderdaad niet slim om te gaan hakken en zagen in die gitaar.... Plezier. Lijkt me een mooie gitaar.
Ik zit er ook aan te denken mijn Jaguar te verbouwen.
Probleem is dat ik dat zelf helemaal niet kan. Wil er een p90 en een humbucker inzetten, maar dan moet er wel gehakt gaan worden. Nu maakt me dat niet zoveel uit heb alleen geen idee waar ik dat in omgeving Alkmaar voor elkaar kan gaan krijgen.
Heb ooit eens zelf een Floyd Rose op mijn strat gezet en om nou te zeggen dat dat er mooier op is geworden...
Zou je niet beter een sc-spaced humbucker nemen, ik vind het gewoon zo een zonde om je gitaar z'n hout te verbouwen.
Dan is er een beperkt aanbod heb ik het idee.
Het is een reissue uit 98 ofzo, dus geen vintage. Zijn er duizenden van volgens mij.
Qua specs is een Jaguar eigenlijk niet de ideale gitaar voor mij, maar ik ben gewoon verliefd op die dingen. Speelt heerlijk en zit vol met eigenaardigheden waar je mee om moet leren gaan.
Het enige waar ik niet mee om kan gaan is de jag-sound, dus dat moet dan maar veranderen.
Het is nog meer zonde als ie alleen voor de sier aan mijn muur hangt.
Dat ie dan minder waard wordt boeit me totaal niet. Ik koop nooit een gitaar om 'm weer te verkopen.
Hang alles wat ik niet meer bespeel aan de muur, maar met de jag vind ik dat zonde en zit al maanden dat ding minutenlang per dag aan te staren zo van "jou gaan we verbouwen"
Toch is er behoorlijk wat op de markt voor de Jaguar. Volgens mij passen alle sc-sized hb's van Seymour Duncan er wel in, en dat doet verschrikkelijk veel met het geluid. Dan zijn er ook nog (vintage vibe) elementen die P90's in Jag-formaat zouden zijn...
Niettemin, als je je Jag wilt verbouwen, dan moet je dat vooral doen :)
Let wel, door de mensuur, de brug en het hout gaat een Jaguar met P90's nooit zo vet klinken als bijvoorbeeld een Les Paul Special. Geloof me, ik heb het geprobeerd...:makeup:
Tja, dat is een beetje waar ik op uitgekomen ben. Ik hou van 1 p90 en 1 humbucker. Daar kan ik mee pielen en mee grommen.
Misschien dat ik er over een jaar of 5 wel weer anders over denk en andere dingen wil, maar dit is nu al een aantal jaren zo.
En in het ergste geval prop ik er gewoon weer een sc in. beetje opvullen met een blokje hout en nieuw slagplaatje erop en je ziet er niets meer van denk ik.
Zou ik ermee naar een gitaarbouwer moeten gaan of kan iedereen dit die een beetje handig is met hout? Lijkt me dat de laatste dit ook gewoon moet kunnen toch? Is toch alleen een hap hout weghalen?
En om de slagplaat aan te passen; kan dat gewoon met een stanleymes of kan ik dat dan ook beter uitbesteden? :seriousf: