Oorspronkelijk geplaatst door
Noid
@Barno: inderdaad mooi hoe potmeter en slagplaat op elkaar aansluiten. Daarbij heb ik veel bewondering voor je "kings" en je bouwkwaliteiten. Dat gezegd hebbende: op z'n zachts gezegd ben ik nogal verrast dat je met een broodplank met hals ( :) ) komt. De redenatie beperkte functionaliteit (fret acces/1 pick up etc) = budget/beginnersgitaar paste in de jaren 60, maar niet in 2011, waar voor weinig een volledig functionele beginnersgitaar (Squier, Yamaha, Ibanezz etc.) gangbaar is. Dit past meer bij "dit is boutique" een one trick pony die je moet hebben, rete exclusief en daarmee rete duur.
De goede ontvangst van de "kings" en de voorkeuren als headstock niet omdraaien, niet teveel van een Dano (terwijl Dano er af druipt) etc lijken de ontwikkeling van het ontwerp in de weg te staan. De suggesties van No1-Hops vind ik persoonlijk estetisch een stapje in de goede richting.
Natuurlijk ben ik wel heel benieuwd hoe het prototype wordt en hoe de gitaar overkomt als het geen plaatje meer, maar een echt product is.