-
Ritme gitaristjes deel 2
Hi
@toneblo
Zekers mee eens, maar ik heb geprobeerd (niet zo succesvol dus) naar voren te brengen dat bij geen enkel instrument de teamgeest/teamprestatie zo centraal staat als bij de ritme gitaar.
Daar gaat het dus vooral om naar mijn smaak. Als dat lukt met gecontroleerde bijgeluiden, des te beter.
Met vriendelijke groet, Gus
-
Bij mij heeft het wat slag betreft enorm geholpen om de metronoom niet altijd op de volle vier tellen te zetten.
Ook regelmatig op halve snelheid etten en de tikken van de metronoom dan op 2 en 4 tellen. Je begint dan zeg maar op een stilte van de metronoom met de 1.
Omdat ik vooral blues speel, is dat natuurljk extra handig :D, maar veel andere muziek is toch ook wel rond een 2-4-feel gebouwd.
Het dwingt je niet alleen tot meer van de telling al intern pakken, terwijl je toch de controle hebt van de metronoom... je pakt ook meteen meer feel.
Bij een reggae'tje zou je je metronoom bijvoorbeeld 4x zo traag kunnen zetten en die ene tik per maat op de 3e tel kunnen pakken...
Natuurlijk wel regelmatig jezelf opnemen om te kijken of je in de stukken waarin de metronoom zwijgt niet smokkelt :D.
-
Dit zijn een paar voorbeelden van slaggitaar dat ik graag zou willen kunnen.
Jamiroquai
http://www.youtube.com/watch?v=MKZVN...eature=related
dat is helemaal een fantastische gitarist.
-