Ook.. Maar in de 70's (met name het Animal tijdperk) gebruikte hij inderdaad de Yamaha RA-200 rotating speaker. Later is hij (ook) de MXR gaan gebruiken.
Printable View
Ook.. Maar in de 70's (met name het Animal tijdperk) gebruikte hij inderdaad de Yamaha RA-200 rotating speaker. Later is hij (ook) de MXR gaan gebruiken.
prachtige muziek van pink floyd(roger waters ook!) en over signature spul?
ik heb wel een signature gitaar van de voormalig frank zappa gitarist(dus niet zappa ;) )en eentje van les paul gemaakt door gibson.en een santana versterker.t blijft leuk speelgoed he....:gitarist: als je maar lol hebt.
ik vind zelf de solo van time/comfortably numb enkele van de mooiste solo's ooit.ik kan zo snel niet bedenken wat ik mooier vind dan deze. maar dat zullen wel meer mensen vinden(ook niet gitaristen) ik luister de laatste tijd veel 'the final cut' daar staan ook onderschatte/onbekendere solo's van mr david g. op.
oja , ik speel inderdaad op zn gekleurde zuurstok met handvat.:cheerup:
nice....
Zelf vind ik de transparante body met verfspaghetti er doorheen (volgens mij de 20th aniversary edition) erg mooi.. maar ja, nu in 'de aanbieding' bij feedback voor ik meen 4700 euro.. wat een geld.... Toch maar liever die NOS Custom Shop Gilmour signature ;)
Overigens is Comfortably numb inderdaad voor de meesten 'de mooiste solo' nou is die ook fenomenaal natuurlijk! hoewel ik moet zeggen dat er veeel meer kippenvelwerk is. Ook buiten the Floyd heeft ie waanzinnig sessiewerk gedaan. Een paar voorbeelden die het uitchecken waard zijn:
- Kate Bush: Rocket's tail (mevrouw Bush acapella.. en dan....)
- Warren Zevon: Run straight down
- Rod Stewart: Broken dreams
- Paul Mccartney: no more lonely nights
- Elton John: understanding women
- Supertramp: Brother where you bound
- Deep end project van Pete Townshend
- Paul Young: Heaven can wait
- Bryan Ferry: is your love strong enough
- Sam Brown: this feeling
- Berlin: Pink and Velvet
- Alan parsons project: return to thunguska
- Peter Cetera: you never listen to me.
en nog veeel meer.
Zelf vind ik de solo van keep talking erg cool en vind ik Marooned erg erg mooi. Zowieso het 'post Waters' tijdperk spreekt me toch het meeste aan.
dan heb ik meer solos van de man in mn platenkast staan dan dat ik me bewust was.ik wist wel dat hij de eerste plaat van miss bush wat had opgelolligd.
de plastic swirl is tegek,wel wat aan de prijs maar ooh wat issie mooi.
ik ben helemaal weg van de ibanez PMC die is wel wat anders.
Maar heb je nog geen usa strat in het zwart met witte pu's?lekker wat mee gooien en veel spelen en het is ene mooie hommage aan de man die goede solo's kan.
Het is subjectief natuurlijk, maar ik vind zijn rode strat mooier dan de zwarte.
Gilmour + rode strat in actie: Youtube filmpje:I put a spell on you
*edit* en hier nog een andere versie van I put a spell on you (samen met Pete Townshend): link, geen idee welke gitaar hij daar op speelt.
Nog geen zwarte.. Ik heb een rode u.s.a strat uit ´88 met witte Lace Sensors. Om eerlijk te zijn ben ik ook meer een red strat man, zoals snoepwinkel het zei.. Uiteindelijk is de black strat wel de ultieme.. die zou wel sweeet staan naast mn rode.. Die van Gilmour is alleen Candy Apple red. Ik heb een Lipstick red.. Komt overigens aardig in de buurt, is alleen geen metallic lak.
mooi man. ik heb nog even wat muziek van de man geluisterd.prachtig!
en ik vind de strats heerlijk,in de duitse music productive habe ich ieine signature gitarre gespield,er war sehr scheun!ik had er wel moeite mee dat het al een relic was.gewoon een nieuwe zwarte zou ook goed zijn.omdat ik hendrix liefhebber ben heb ik ook gewoon een oude witte strat aangeschaft zoals hendrix zelf ook zou doen/gedaan zou hebben.
ah.. gezien het tijdstip heb jij ook nachtdienst... ;)
Gilmour is een waanzinnig gitarist. Over twee weken komt zijn nieuwe project met the Orb uit. Het album heet Metallic Spheres en ik kan niet wachten!! het is een ambient plaat met gitaarwerk van de man... super!!
Ik zou zelf ook zeker voor de NOS gaan. Ik hou gewoon niet van relic gitaren.. Een gitaar moet een verhaal vertellen en moet geen gimmick zijn. koop je zo'n ding.. komen er krasjes op.. en dan 'klopt' ie niet meer... misschien leuk voor aan de muur? :seriousf: Maar ja, dat is puur subjectief. Ik heb echt geen problemen met een strat met kale plekken.. maar dan moet ze wel oud ZIJN en niet oud GEMAAKT. Hell, ik ben een sucker voor vintage spul.. te gek! een gitaar die gerelict is.. nee.. voor mij een NO-GO.. ik vind dat nep! (of is dit vloeken in de kerk?)