Ja, niet, je merkt er toch niks van als je je hele board vol hebt..
Printable View
Eén van mn favorieten is het probleem uit dit draadje:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ghlight=buffer
Wat in principe kan gebeuren met elk modulatieffect.
Daarnaast is het het probleem dat "TB is beter", an sich dus al een jammerlijke aanname, al veel te snel werd vertaald naar "niet TB is niet goed". Vaak als gevolg van onbegrip over de materie en dus maar voor waar aannemen van wat een ander zegt die het wel beter zal weten. m Dat geeft dus van die bizarre eisen dat een nieuw aan te kopen ding TB moet zijn maar waar die eis helemaal niet overeind blijkt te blijven als je gaat doorvragen.
Ik heb verder geen oordeel over TB of niet TB pedalen.
Wat me bij veel effecten stoort is de tonesuck. Je hebt een goede gitaar en versterker sound en zodra je er een pedaaltje tussen zet wordt dat in meer of mindere mate weer om zeep geholpen. Bij 1 pedaaltje is dat nog te overzien, maar bij meerdere pedalen hou je al snel niets meer over.
Voor de tonesuck is het toch beter dat je TB pedalen gebruikt?
Omzeil je deze problemen als je een looper (bijv. G-lab) gebruikt. Dus ieder pedaal apart in een lus?
Ik hou van het geluid van mijn gitaar direct ingeplugd in de versterker, maar als ik met effecten speel (8 zijn dat er), dan is mijn tone inderdaad ietsje anders. Versterker een tandje harder, iets meer of minder treble, whatever. Ik geloof het wel.
Wel kwam ik er laatst achter dat het mijn Vibratrem is die een beetje ruist. Dat vind ik dan wel weer irritant...
Ik ben net als jij... Ik koop nwe gear met mn oren. Dat betekent dat ik luister naar het eindresultaat wat uit mn amps komt. Hoe die amp klinkt zonder pedalen e.a. is niet eens interessant, want zo gebruik ik hem nu eenmaal niet. Of een pedaal true-bypass is maakt me dus net zo min wat uit. Als het eindresultaat lekker klinkt, is het goed.
Een probleem zoals topicstarter dat had, of bijvoorbeeld zo'n klein ruisje als van FruscianteFan, daar kan ik me wel weer aan storen inderdaad. Voor mij dus ook geen slechte kabels en dergelijke.
D.
Ben ik het niet met je eens over dat hype.. Ik wil niet dat een buffer de dynamiek in het geluid aantast, tophoog toevoegt en laag wegkaapt en/of ten koste gaat van transparantie.. Slechte buffers zijn de boosdoeners van dit soort shit.
Dat bedrijven dit als verkoopargument (mis)bruiken en menig gitarist daarin trapt is een ander verhaal.
maar mss is het meer een trend
Het kan zo zijn dat, zoals ik in het Strymon El Capistan topic zei, dit de analoog naar digitaal naar analoog conversie is die een bepaalde kleuring geeft aan je signaal. Dit schijnt het grote 'probleem' te zijn bij de VMSD.
Ah ja, in feite dus al wat ze hier hebben gezegd: