Ik zou zeker niet zelf gaan klooien. Zo op het eerste gezicht issie wel heel makkelijk gebroken, inderdaad net alsof de lijmverbinding niet goed was....veels te netjes.
Naar een gitaarbouwer ermee, is zo gefixt.
Printable View
Ik zou zeker niet zelf gaan klooien. Zo op het eerste gezicht issie wel heel makkelijk gebroken, inderdaad net alsof de lijmverbinding niet goed was....veels te netjes.
Naar een gitaarbouwer ermee, is zo gefixt.
Dit moet inderdaad goed te lijmen zijn.
Een advies: het hout waar het gelijmd moet worden niet aanraken en de stukken ook niet op elkaar proberen te passen. Dat is bij deze breuk misschien iets minder erg omdat er geen uitstekende houtdelen zijn die exact in elkaar moeten passen maar toch. En snel naar een reparateur ermee. Hoeft niet heel erg duur en moeilijk te zijn. De lak moet natuurlijk wel nog bijgewerkt worden.
succes!
Mooie breuk en zoals ik al eerder heb aangeboden, als die niet erg ver van Nunspeet woont, wil ik dat ding wel lijmen:ok:
En inmiddels ligt de gitaar bij mij.
Ik heb even de breuk goed bekeken en de oorzaak gevonden.
De hals is in de fabriek niet goed ingelijmd.
op de zijkanten zit nauwelijks lijm, waardoor alle kracht op de onderkant kwam te staan.
De hiel is ook niet in zijn geheel naar buiten gekomen, het onderste stuk van ongeveer 2 mm zit nog verlijmd in de pocket.
ik ga eerst de oude lijmresten verwijderen zodat de lijmfilm aanweerskanten vol op het hout komt.
1 humbuckerraam is ook kapot, kijken of ik nog een nieuwe heb.
de verdere staat van de gitaar is goed, op de fretten na, die kunnen wel een vlakbeurt gebruiken, met name de eerste 10 frets hebben behoorlijk wat wear.
Ik zou idd zeggen, een goede lijmverbinding is sterker dan het hout, dus het zou daar niet mogen breken.
klopt, maar er zat nauwelijks lijm aan de zijkant, dat die in feite aan de zijkanten niet vastzat, dus toen die viel had alle kracht die de snaarspanning teweeg bracht vrij spel op de onderzijde van de hiel, waarbij de hiel volledig is afgescheurd, 2 mm boven de verlijming.
Ferns in amsterdam heeft een lelijke neckcrack van een gitaar van me heel vakkundig hersteld.. perfect zelfs, had niet gedacht dat het er zo goed uit zou komen...
Ik zou hem zeker even proberen.