Ja, dat klopt, dan kan je beter meteen de gitaar hardwiren. Maar dat is voor een deskundige een half uurtje werk.
Printable View
Ja, dat klopt, dan kan je beter meteen de gitaar hardwiren. Maar dat is voor een deskundige een half uurtje werk.
Ik zou zeggen, als ze goed klinken, de handel eruit slopen en nieuwe pots er in zetten, dat kan hooguit 30 euro extra kosten. (en zon gibson kost 2000 euro, das peanuts)
Maar is er wat mis met die pots dan?
Die man waar de pots los waren gekomen had zijn gitaar normaal (lees: dagelijks) gebruikt, al gaf hij toe dat hij veel met volume- en toon-knoppen speelde. Vind ik normaal. De gitaar zelf vertoonde echter geen krassen ofzo, dus echt wild zal het er ook niet aan toe zijn gegaan.
Vrolijk werd hij er toch niet van: 2000 en... uitgeven en na enkele maanden de hardware moeten laten vervangen. Ook niet iedereen kan dat zelf.
Misschien was het idd gewoon een exemplarisch geval, natuurlijk...
Dat zat toch bij zo'n dure gitaar wel garantie zijn? Anyhoe, gewoon een kwestie van de pots weer op de print vastsolderen, ook al niet moeilijk. In principe zijn ze niet slechter dan ouderwetse pots, dus qua sound maakt het niet uit.
Ik snap de problemen omtrent de printplaatjes eigenlijk niet.. Wat zit er in het 'metdehandomwondenoudestofuitdefiftiesdieookbij59b urstswerdgebruikt'-draadje? Exact hetzelfde materiaal als het materiaal waar je inductiestroompje in de printplaat doorgaat.
Een beetje wat Realeigo zei eigenlijk (vintage correct/conservatisme). Ik kan de printplaatjes alleen maar toejuichen, geen rommelig gesoldeerde dingen meer, maar propere nette printplaatjes.
Hier een leuk printplaatje voor strats.;)