Dus..........
:lp:
Printable View
Beste mensen,
Ik heb het pedaal gister binnen gekregen,
en vandaag kon ik pas beginnen met experimenteren omdat iedereen al op bed lag..
Dus, ik maak de doos open en daar komt een prachtige Carl Martin uit.
Hij klinkt erg goed, alleen moet je de wave wel veel naar rechts zetten, anders klinkt 'ie snel te bassig.. En ik ben er ook achter gekomen waarom je dit pedaal niet in de effectloop moet zetten, jeumig wat bagger. Tussen de gitaar en Amp klinkt 'ie geweldig! Vanavond meteen optreden, dus mooi live uitproberen ;)
Bedankt voor jullie hulp van de goede aankoop!
Rik
De originele Timmy is nieuw helemaal niet duur hoor. 129 dollar, oftewel net iets meer dan 89 euro. Dat is dezelfde prijs als een Boss OD3 of BD2 bij Thomann. Het komt door de wachttijd dat ze tweedehands voor belachelijke bedragen gaan. Paul C (de bouwer) wil ook absoluut niet vergeleken worden met 'boutique' bouwers omdat hij vindt dat hij niet in dat straatje past.
Gearmanndude heeft een vergelijking geplaatst (LP / Tele) en ze klinken toch niet 100% hetzelfde. Daarbij is de bouwkwaliteit van de echte Timmy natuurlijk beter. Als je dat tenminste belangrijk vindt.
Rik, veel plezier met je Carl Martin!! ;)
Ja, bijna hetzelfde, 2x zo goedkoop en goedkopere onderdelen.. wat ik zeg. Maar het is niet erg, copieren, zo werkt vooruitgang. Maar je zou verwachten van een grote firma dat ze een goeie eigen R&D er op na houden.
Indeedio! Nou, ik heb ergens gelezen (volgens mij op TGP) dat Danelectro naast de bouw ook de 'R&D' voor deze pedalenreeks had uitbesteed naar China en dat ze in eerste instantie zelf niet eens wisten dat ze een Timmy clone verkochten. Toen ze erachter kwamen hebben ze de 'oude' versie vervangen door een nieuwe. Inderdaad jammer dat zo'n grote firma geen goede eigen R&D afdeling heeft om dit soort dingen te ontwikkelen, maar aan de andere kant is dat ook een reden waarom ze zo cheap zijn.
Of deze vorm van kopieren ook vooruitgang bevordert betwijfel ik, maar dat is een andere discussie.