Speelt en klinkt de gitaar fijn?
Printable View
Speelt en klinkt de gitaar fijn?
Speelt fijn, klinkt fijn moet alleen mijn settings op mijn pedaal wat aan passen want heb nu nog de settings staan zoals die stonden met mijn strat met singlecoils. Toen ik gister de intonatie checkte was die echt zo goed als hij kon zijn, tot mijn verbazing! Dus daar mankeert het echt niet aan. Het enige wat even dwarsligt ben ik zelf, ik moet meer wennen aan de brug dan ik verwacht had.
Maar het is gewoon het principe, je denkt een Epiphone te kopen, en als dat dan niet zo blijkt zijn is dat zuur. Hoe fijn hij ook speelt.
Is er trouwens iemand in de buurt van Breda die mij kan helpen met fixen van de volumepot van het hals element? Ik kan dat zelf absoluut niet en vind de prijzen die Dijkmans hier in Breda vraagt nogal fors. (zeker omdat ik nu zo goed als blut ben gitaar budget wise)
De twijfel ontstond door de nogal dikke binding, echter bij een giaarboer stonden de nieuwe Chinese exemplaren waar dit ook was. Dus is echt maar wrsch typisch voor China.
Punt twee was de afwijkende hoek van het logo, foto was niet duidelijk.
Punt drie was de trc.
Punt vier was de potmeters maar dat lag aan de foto
Punt vijf was de headstock hoek en fretboard verbinding
maar dat lijktnu ook allemaal goed.
Zodra je oog in oog met een fake hebt gestaanweet je wat ik bedoel. Ik vaals ik er een tegenkom eens foto's maken. Ben ik de vorige keer vergeten.
Die van schuey is echt mat alle kenmerken van een Chinees exemplaar.
Beter safe dan sorry toch?
Ik begin me toch wel af te vragen hoeveel van de tot op heden als nep verklaarde Epi's hier op het forum ten onrechte bestempeld zijn als nep. Ik krijg bijna het idee dat elke epi op marktplaats hier als verdachtt wordt aangemerkt en veroordeeld.
Thx MacWilliams voor een duidelijke post, ik denk dat ik er nu wel vanuit kan gaan dat het gelukkig een rasechte Epiphone is :lp: aangezien ik al gezien heb dat jij iets vaker een LP vast hebt gehad ;). En idd better safe then sorry ;)
Een pak van mijn hart :blast: En nu zo snel mogelijk aan die brug wennen en knallen!
Twijfel is een kut emotie godver :P
Ik zelf doe pas een opmerking wanneer ik de details heb gezien die ik hierboven heb aangegeven.
Daarom vroeg ik ook om duidelijke foto's. Anders is het flauw om direkt nepper te roepen. Er staan ook veel op marktplaats die uit deze serie/fabriek komen. Deze zijn misschien ten onrechte in twijfel getrokken maar dat is best normaal aangezien deze overgang van afwerking nergen te contoleren valt.
Duidelijke afwijkingen zijn de pots. Maar ik ben bang dat dit straks ook niet meer zo zal zijn. En dan blijft de overgang van neck naar headstock, dit zal ook wel gaan veranderen. Tot mijn spijt zal het straks echt niet meer te zien zijn, ik hoop echter dat het nog lang uitblijft.
Wat mij opviel bij een fake is dat de hals contouren voelbaar afwijken.
Ik had meer het idee dat de stellige uitspraken van diverse leden hier wat afgevlakt werden om de aankoop van de TS niet meteen de grond in te boren. Ik bedoel als er een link op marktplaats gepost wordt (met onduidelijke fotos) heeft iedereen toch direct een oordeel.
Het is maar stressvol he, een nieuwe gitaar kopen ;)
En nou SPEULUH KUT!